Linas träningstips!

Träning är det bästa jag vet. Och ju mer sporter desto roligare. Fotboll, basket, gym, löpning: I love it!
Men när man tränar hårt måste man ju äta rätt, logiskt eller hur?! Muskler väger mer än fett. Så det är viktigt att du som tränar får i dig alla ämnen man behöver. Frukost, lunch, mellanmål, middag: varje dag!
Min favoritsport är fotboll och jag spelar själv. Faktiskt i två lag. Så nog har man flås! Det är lätt att fall i olika gropar. Stirra sig blind på siffran på vågen till exempel. Skit i vågen och be happy. Man ska försöka trivas med sig sig och sin kropp även fast det inte är lätt alla gånger. När allt känns som hopplöst så brukar jag träna ett pass på gymmet, gå ut och jogga, lyssna på musik, fika, titta på fotboll och bara tagga ner. Då brukar det kännas bättre. Allsidig träning är bäst. Då får hela kroppen arbeta.
Och kom ihåg: alla människor är lika mycket värda! Det spelar ingen roll hur man ser ut.

Ni som läser min blogg lämna gärna små tips (träningstips, ris som ros, jag tål kritik positiv (är ju bäst så klart) som negativt! Sköt om er alla sköna bloggare där ute.

Tummen upp!
Skön duell, Lina bangar inte för något!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!