En solig parkrunlördag!

Bildresultat för parkrun uppsala
Ett gäng taggade parkrunlöpare!

Ännu en härlig parkrunlördag att se framemot! Och hösten visade sig dessutom från sina bästa sätt med sol.

Denna gång var det jag och brorsan som skulle springa loppet. Mia, Elvira, Annika och Birger hejade på från sidan!

Det var 46 stycken förväntansfulla parkrunlöpare som stod på startlinjen och sen var alla iväg.

Som vanligt sprang eliten först men jag hakade på så gott det gick och fortsatte sedan i min eget tempo fast lite högre än ett vanligt motionspass.

Jens hängde bra med kanske första kilometern sen drog jag ifrån.

Var många duktiga löpare som visade upp sin skills som snabbhet, uthållighet och styrka.

Jag kände mig stark större delen av loppet och i vissa delar så  kändes det ganska lätt att springa.

Sen började tröttheten komma smygandes den sista kilometern men med en vilja av stål och en hyfsat bra grundfysik nådde jag målet och spurtade förbi en kille jag legat bakom typ hela loppet. Dessvärre sprang en annan snubbe som jag legat före hela tiden om mig på slutet, lite surt!

Men jag vann damklassen, min åldersklass och kom i mål på en fin nionde plats! Tiden blev 23 minuter och 21 sekunder. Klart godkänt!

Jens gjorde ett jättebra lopp och slog till med personbästa med tiden 24 minuter och 26 sekunder.
GRATTIS!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!