Ännu en kul parkrunlördag!

Då var det lördag igen och ännu ett parkrunlopp att se framemot!

Det var kyliga höstvindar och lite duggregn i luften men det hindrade inte flertalet av taggade löpare som hade samlats i stadsträdgården tillsammans med alla fantastiska funktionärer.

Jens, Elvira och jag mötte upp mamma och Birger sedan var det lättare uppvärmning som gällde innan vi skulle samlas vid startlinjen.

Som vanligt drog dom snabbaste löparna iväg först sen hakade jag på i mitt eget tempo och höll ett för min del högre fart än det jag brukar göra om man springer själv.

Jens kom också iväg bra och Birger tog sig runt banan han också.

Banan är ju lättsprungen och nu har jag lärt mig exakt vart vi springer och det gynnar självklart tiden.

Alla får vara med både unga, äldre och gamla.

Jag tillhör ju redan veteranerna om man bara går till ålder men det bryr jag mig inte om!

Nu la jag upp mitt lopp lite annorlunda än sist så nu orkade jag lägga in en spurt vid målgången. Sen hann man pusta ut lite medans funktionärerna kollade min streckkod och mätte tiden.

Sen väntade jag tillsammans med mamma och Elvira in Jens och Birger.

Efter loppet var vi alla nöjda!

Min tid denna gång blev 23 minuter blankt och en fin 14:e plats av 47 deltagare!

https://www.flickr.com/photos/164532754@N04/48655736211/in/pool-uppsala-parkrun/





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!