Ännu ett lyckat parkrunlopp!

Då var det lördag igen och det betyder ännu ett parkrunlopp!

Idag skulle jag springa själv men både mamma och Birger var där och hejade på mig från sidan.

Just denna lördag arrangerades det också Kung Björn-loppet men parkrun lockade ändå många löpare närmare bestämt 44 stycken och 5 av dom var kvinnor.

Hösten visade sig från sin bästa sida med strålande sol och ca 10 plusgrader så dom yttre faktorerna var perfekta.

Så slog klockan 9:30 och ett gäng taggade löpare sprang i full fart på den 5 kilometer långa banan!

Jag kom iväg hyfsat bra i starten och tog rygg på en äldre kille som var förvånansvärt snabb för sin ålder, nåja men jag höll hyfsat jämna steg med honom liksom.

Första kilometern gick lätt liksom dom 3 nästkommande kilometerna, det var först den sista kilometern som tröttheten slog in. Men eftersom jag är en vinnarskalle och envis ökade jag ändå tempot och kom närmare den där äldre killen men han kom ändå före mig över mållinjen men det var ganska jämnt mellan oss!

Nu spelade det inte så stor roll för jag tävlar bara mot mig själv och min kapacitet.

Jag fick den fina tid 22 minuter och 59 sekunder blott en sekund från mitt personbästa!
Riktigt nöjd med det faktiskt! Blev 3:a i min åldersklass, klart godkänt och kom på 14:e plats totalt.

Sen var det häftigt att få lite beröm från en tjej som också sprang loppet som sa vad snabb du var!

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, glasögon, text och utomhus


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!