En lyckad parkrunlördag!

Då var det lördag igen och ännu ett parkrun att se framemot!

Mitt sjätte raka dessutom.

Det var regn i luften och lite småkallt men det stoppade inte alla duktiga löpare såklart!

Mamma och Birger var på plats och hejade på.

Kl 9:30 gick starten och jag hakade på dom snabbaste och höll sedan mitt tempo resten av loppet!

Dom fyra första kilometerna kändes det väldigt bra men sista kilometern var det som benen tog helt slut. Men på något sätt kom jag i mål och orkade faktiskt med en spurt in över mållinjen!

Birger klockade mig på personbästa med 22 minuter och 52 sekunder. UNDERBART!

Jag vann dessutom damklassen på det och kom på 10:e plats av totalt 35 parkrunlöpare.

Så jag var riktigt nöjd med den prestationen helt klart!

Bildresultat för Uppsala parkrun

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!