Kul baskethelg i Sundsvall!

Bildresultat för i love basketball

Då var det dags för andra omgången av basketligan special och denna gång skulle allt avgöras i Sundsvall.

Det var ett gäng taggade stjärnor som åkte dom tre timmarna med tåget från Uppsala och humöret var på topp hos alla spelare!

Väl framme i Sundsvall tog vi en promenad till hotellet sen delade Anders in oss på dom olika rummen, vi slängde bara av oss väskorna, tog med oss ombyte och drog vidare till hallen.

Efter lunchen så kollade vi på dom andra lagens matcher och sedan var det dags för uppvärmning och match mot ligans överlägset bästa lag Olympic vit.

Vi gav allt, sprang mycket och spred positiv energi till varandra. Jag bjöd på en snygg tvåa och testade på några vågade tre poängs-försök! Sen att motståndarna kontrade bort oss totalt visste vi redan från start.

Fick pris som matchens spelare och det är jag väldigt stolt över!

Sedan drog hela gänget tillbaka till hotellet för dusch, chill och lite fri tid. Klockan 19:30 var det middag och Victor delade ut priser till förra säsongens värdefullaste spelare.

Alexandra och jag delade självklart rum för vi känner varandra jättebra och det ger varandra trygghet.

På kvällen var det disco för dom som ville och Melodifestivalen var också ganska poppis bland lirarna. Fast jag hängde mest på rummet och tog det lugnt.

Så var det redan söndag. Tidig uppstigning och match klockan 9:00. Efter en uppfriskande promenad i ett vintrigt Sundsvall var vi så framme vid hallen.

Olypic blå stod för motståndet denna gång. Vi hamnade i ett tidigt 6-0-underläge men reste oss starkt. Marcus, Anoar, Petra, Alex och resten av stjärnorna lyste och det gav oss poäng och hopp. Nu räckte det inte hela vägen men vi gjorde en grym insats ändå!

Basket är så mycket mer än bara resultat. Det är lagkänsla, glädje, skills och framförallt en chans att få hänga med sina lagkamrater och morsa på motståndarna.

Sista matchen ut och vi skulle ta oss an Blue Heros från Sundsvall. Åter igen fick vi en tuff match i benen men jag är så imponerad av att vi bara fortsätta jobba hemåt, träna på defensiven och sen satte vi dessutom några riktigt coola poäng.

Jag är så nöjd med min öppnande passning över halva planen som Marcus gjorde poäng på och sen var det en magisk känsla att lyckas göra mål i alla tre matcherna. Fick till och med beröm från domaren efter vår sista match. UNDERBART!

Klart man blir arg, ledsen och frustrerad när det går tungt men jag gillar vår attityd och vår vilja att vinna varje närkamp!

Vill tacka alla mina lagkamrater för en toppenhelg och sen har vi tur att ha världens bästa tränare i ANDERS!










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!