Idrottsgalan 2020!

Bildresultat för idrottsgalan 2020 uppsala
Uppsala FC:s fotbollsdamer tog hem många priser!

Då var det så dags för idrottsgalan 2020 som skulle hållas på Uppsala slott.

Jag var också inbjuden på galan och skulle represtera Örnarna (vi var nominerade till ett av priserna under kvällen) och Storvreta IBK hade chansen att ta hem årets lag.

Det var glitter och glamour och idel finklädda atleter tillsammans med familj och vänner under torsdagskvällen.

Vi bjöds på tre rätters, musikunderhållning och sen hyllades både lagsporter och individuella sporter.

Och jag fick sitta vid hela rätt bord tillsammans med bland andra Linnea (som var den som bjöd in mig) Jesper Berggren, Jacob Glas och Victor Andersson.

Till förrätt fick vi toast Skagen, huvudrätten var risotto och lax sen till dessert blev det blåbärsglass med kolasås till.

Jan Johansen rev av sin superhit från 1995 Se på mig och det var en häftig känsla att få uppleva live!

360 personer gjorde festen till en höjdpunkt sen det var mycket sorl då så många människor samlades.

Där vi satt i stora salen var det vackert dekorerat och högt i tak. Sen var det en magisk utsikt över Uppsala!

Uppsala FC:s damlag som tog klivet upp till damallsvenskan efter en otrolig säsong i elitettan vann många priser liksom Hagunda och Gränslös fotboll (IF Sirius och Ian Serelius).

Tyvärr vann inte mitt lag några priser denna gång men bara att få vara nominerad och en av finalisterna var ju en seger i sig! Dessutom är ALLA på idrottsgalan vinnare.

Det var jättekul att få vara med på galan och detta är ett minne som jag kommer ha med mig hela livet!






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!