Innebandyglädje när tredje etappen av Upplandstrilogin avgjordes på IFU-arena!

Bildresultat för innebandy
Matchday!
Idag skulle tredje etappen av Upplandstrilogin avgöras på IFU-arena i Uppsala.

Vi Örnar ställde upp med tre lag. Två lag i svåra klassen och ett lag i den lätta klassen!

Och lördagen började med ett hett derby mellan Örnarna 1 och Örnarna 2 (mitt lag).

Det blev en målrik och spännande match och Örnarna 1 var mest effektiva denna gång.
Våra mål fixade Linn, Jeppe och Anton så det är positiva saker att ta med. Jag fick äran att vara lagkapten och gjorde mitt bästa på planen och peppade mina lagkompisar och alla spelade grymt bra!

I nästa fajt mötte vi IF Pluss i gult. Vi spelade en fartfylld och bra innebandy och gav dom en rejäl match! Målen gjorde Isak och Jeppe (2).

Tredje matchen ut och vi skulle ta oss an Roslagen Sol! Och äntligen lossande det framåt och vi bjöd på snygga mål och ett tajt försvarsspel! Vi vann med förkrossande 7-2 och målen fixade Isak (5) och Jeppe (2) men alla lirare bidrog såklart till storsegern.

Sen väntade lunchbreak innan matcherna drog igång igen!

Mitt lag var en mix av lag svart spelare. Målvakt Thomas, Jeppe, Linn, Petra, jag, Isak, Anton och Said.

Speltiden var en gånger tolv. Så det blev korta och intensiva matcher!

Vi skulle nu få mäta våra krafter mot IF Pluss andralag.

Där blev det en jämn match och vi hängde med hela vägen. Men vi föll hårt med 4-3 fast alla Örnar slet hårt och var extrem nära en välförtjänt poäng. Det var också ganska hårt spel med många slag och tuffa närkamper som jag ryckte domaren borde stävjat bättre!

Jag fortsatte spela på mitt sätt med energi, vilja och en motivation att aldrig ge upp oavsett var resultatet på tavlan visar. Hade ett hårt skott i ribban som lika gärna kunnat gå in! Oflyt.

Efter en oviss väntan och lite hjälp från våra lagkamrater i Örnarna 1 så stod det klart att vi skulle möta Roslagen Sol i kvartsfinalen!

Och det blev en favorit i repris. Vi vann med 7-2 och det kändes UNDERBART. Jag slog till med en fin passning till Petra som gjorde ett härligt mål och övriga skyttar blev Jeppe(3), Isak (3) och Anton. Tappade räkningen på vilka som gjorde målen ett tag där men chansar att det som jag skrev stämmer! 

Tyvärr fick vi ingen vila utan skulle direkt efteråt möta IF Pluss från Köping i semifinal. 

Vi orkade inte riktigt ladda om utan åkte ur fast kan ändå hålla huvudet högt. Vi tog oss hela vägen till semifinalen i den tuffaste klassen och jag är så stolt över mina lagkamrater!

TACK för en kul dag med blandade resultat men framförallt en kärlek till sporten innebandy och vi har en spelglädje få lag kan matcha!

Min insats då? Jodå klart godkänt. Jag sprang mycket, visade styrka i en del närkamper och gjorde två coola assist. Målen kommer, bara man fortsätter våga ta skott!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!