Svettig innebandydag i Falun för tappra Örnar!

Bästa Örnarna!

Då var det dags igen för innebandy i Gävledalaserien. Och denna gång skulle det avgöras i Falun och Lugnets arena.

Vi Örnar ställde som vanligt upp med tre starka lag och det var ett gäng taggade innebandyspelare som samlades vid Scandic Nord kl 7:54 i ett vårsoligt Uppsala.

Bussresan till Falun gick smidigt och det tog väl ca två timmar att ta sig dit. Jesper hade med sig två filmer och vi såg Tårtgeneralen på ditvägen. Nice!

Tre mot tre-laget spelade först och imponerade in sin match som slutade 7-7 efter en riktig målfest. Och Malin fick göra sitt första mål i Örnarna, så himla kul!

Spelschemat var för övrigt helt skruvat då vi i högsta serien division ett skulle spela alla våra tre matcher mot tuffast möjlig motstånd i Gävle, Korsnäs och Heros efter varandra.

Jag fick hoppa in di division två-laget och hjälpa till där eftersom dom hade lite ont om spelare och jag ställer så gärna upp!

Vi skulle mötte Snilleblixtarna i vår första match. Och det blev en jämn och välspelad match. Tyvärr hamnade vi i underläge men kom tillbaka starkt. Vi skapade många chanser och var värda ett mål. Minuterna tickade läskigt snabbt men till sist med två minuter från slutet kvitterade Linn fram till 1-1 och det kändes så UNDERBART! Det blev mycket spring, en del vunna närkamper och mycket slit från min sida den andra period jag fick i benen.

Andra matchen ut nu och vi skulle mäta våra krafter mot Gävle. Vi hamnade i underläge med både 1-0 och 2-0 men reste oss och kom tillbaka bra i matchen. Två snygga mål från Isaks klubba gav kontakt men vi föll surt med (3-2) trots en fin insats av alla spelare. Jag hade oflyt att råka ut för två tuffa flygturer över sargen men jag klarade mig utan skador. Hade några snabba ruscher förbi motståndarna och två luriga skott mot mål så jag är nöjd med min insats men framförallt med LAGETS!

Efter detta tackade jag för denna gång i division två-laget och sen var det bara att tagga om inför nästa match när Örnarna i högsta serien skulle möta Gävle. Som väntat blev det en riktigt svår match mot grymt skickliga motståndare men vi gav dom en fajt i alla fall. Målen fixade Marcus och Jimmy sen visade vi en härlig attityd och spelglädje som är positiva att ta med.

Andra matchen ut och denna gång stod Korsnäs för motståndet. Vi Örnar gav som vanligt allt och lite till men vi räckte inte till mot duktiga Korsnäs-spelare. Nåja, vi gör ändå fem mål framåt och det är ju lite toppklass över det och målskyttarna blev: Oliver, Martin (på en kylig straff), jag, Anton och Jesper. Det var riktigt kul att få göra mål också. Jag högg på en retur framför mål och slog in bollen i nät efter en målvaktsretur.

Sista matchen ut och såklart väntade dom bästa sist: Heros. Dom gav oss en rejäl innebandylektion och spelade högklassig innebandy matchen igenom. Vi Örnar försvarade oss grymt, täckte skott och slet för varandra och jag tycker vi visade pondus och att vi aldrig ger upp oavsett vilket resultat det än står på dem där tavlan. RESPEKT. Jesper fixade vårt mål.

Vi gjorde ju faktiskt mål i ALLA matcher mot extremt duktiga lag som Gävle, Korsnäs och Heros och det tyder ju på styrka.

Sen när jag var helt slut efter sista matchen och låg och pustade ut så kom det fram en Heros-spelare och sa att vi spelade riktigt bra och kämpade på och dom orden värmde verkligen.

Idag fick jag spela back, anfallare och center under matcherna men det gick faktiskt överraskande bra! Tack alla underbara lagkamrater för en grymt kul innebandydag i Falun. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!