Känslosam innebandydag i Gävle för tappra Örnar!

Bildresultat för Storvreta IBK örnarna


Näst sista omgången av innebandysäsongen väntade oss Örnar idag och vi skulle åka till Gävle för att spela matcher.

Som vanligt ställde vi upp med tre lag.

I ett vårvarmt Uppsala samlades alla spelare vid Scandic Nord denna lördagsmorgon. Bussresan gick smidigt och tog dryga timmen.

Väl framme fick vi vänta en stund på att gå in i hallen för att det hade precis gått ett brandlarm och ambulansen var där. Femton minuter senare kunde vi gå in, byta om och börja ladda inför matcherna.

Jag fick glädjande nog spela första matchen med division två-laget och vi hade match ganska omgående.

Vi gör en riktigt bra match glimtvis och vänder både 0-1 och 2-1 till poäng och 2-2 efter dubbla fullträffar av Isak. Det var kul att få spela på min favoritposition forward. Och jag var så nära att slå in vinstmålet i sista minuten men målvakten hann precis rädda det skottet med en fotparad efter att jag sprungit mig fri.

Sen var det dags för första matchen ut för oss i division ett. Vi skulle möta seriens kanske bästa lag Heros. Som väntat blev det en tuff match för oss men vi gav i alla fall allt och lite till på planen. Första fem minuterna var våra och då skapade vi chanser och stressade våra motståndare högt. Sen tog Heros över och gjorde många mål både efter omställningar och skills. Jag fick spela back tillsammans med Annoar och det gick väl hyfsat. Jag bröt lite uppspel, vann några närkamper och försökte i alla fall. Alla Örnar var grymma. Målen för oss fixade Jesper (2) och Oliver.

Sista matchen nu och denna gång väntade Gävle. Det blev en hemsk match på alla sätt som finns. Gävle-spelarna ägde ut oss totalt och gjorde mål hela tiden. Jag fick fortsätta spela back men flyttades upp som forward och lirade lite center under slutskedet av andra perioden när Oliver fick problem med foten.

Även om resultaten inte alls gick vår väg idag kan vi spelare ändå vara stolt över våra insatser och vi älskar alla sporten innebandy och att representera Örnarna. Och jag tror våra tränare också är imponerande av vår attityd och kämparglöd i match efter match.
Bildresultat för Storvreta IBK örnarna
En underbar bild från förra säsongen.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!