Zlatan gjorde succé direkt i LA Galaxy-debuten!


Bildresultat för Zlatan Ibrahimovic LA Galaxy
Målskytt direkt!

Igår var det derby mellan LA Galaxy och Los Angeles! En match som sändes på Eurosport 1.

Hemmalagets nyförvärv från Manchester United Zlatan Ibrahimovic fick börja på bänken!

Los Angeles gick fram till en 3-0-ledning och det första målet av Carlos Vela var toppklass. Bollen satt perfekt i krysset!

Sedan kom LA Galaxy tillbaka. Reduceringen fixade Sebastian Lleget. Chris Pontius gjorde det andra målet precis i samma veva som Zlatan byttes in!

Resten av storyn skrev svensken själv! Kvitteringen kom efter en makalös volleyträff från 40 meter av Zlatan Ibrahimovic. 3-3 LA Galaxy och Zlatan visade att han fortfarande håller högsta internationella klass i fotbollsvärlden!

I typiskt Zlatan-stil drog han av sig tröjan och firade sitt drömmål med sina lagkamrater.

Och av bara farten avgjorde såklart svensken med en härlig nick. LA Galaxy gick segrade ur striden med 4-3 i ett sprakande och underhållande derby mot Los Angeles!

Zlatan fick ju en underbar start på sitt nya äventyr i LA Galaxy och i sin strävan att sätta MLS på kartan!

 Här är Zlatans egna ord om debutmatchen:

Jag spelade 20 minuter men det kändes som 40 matcher. Jag var jetlaggad och seg i kroppen. Efter första löpningen blev jag anfådd. Så nästa gång jag fick bollen tänkte jag ’nu skjuter jag i stället för att springa, säger han.

 Om man ser tillbaka på alla klubbar jag har kommit till har jag gjort mål i min debut. Jag sa att jag skulle göra mål i dag också. Jag väntade bara på att få komma in. När man ligger under med 3-0 pumpar adrenalinet för man vill bara komma in och hjälpa laget. Fansen krävde något och jag gav dem Zlatan.

 Jag tar med mig stämningen på stadion. Jag fick gåshud av tredje och 4-3 var ännu större. Efter det kände jag bara: ”stoppa matchen nu, det räcker. Jag vill inte känna mer adrenalin."
Bildresultat för Zlatan Ibrahimovic LA Galaxy
Zlatan poserar med sin nya tröja!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!