Lanzarote-resan 2017!


 Bildresultat för Puerta Del Carmen Lanzarote

Mitt under den mörkaste tiden här i Sverige tog pappa och jag planet till värmen på Lanzarote!

Flygresan tog lite drygt sex timmar och gick smidigt. Vi tog sedan taxin till vårt hotell Fariones Playa Suite hotel blott tjugo minuters färd från flygplatsen.

Läget var magiskt med utsikt över Atlanten, poolen och palmerna från balkongen!

Vi bodde mitt i semesterparadiset Puerta Del Carmen! Och vi hade verkligen nära till allt.

Restaurangerna låg bara några hundra meter bort och poolen och havet betydligt närmare än så!

Vi njöt till hundra procent av sol, bad, träning, fika och god mat varje dag. Sedan blev det också ett par pass pingis på det!

Frukostbuffén var fantastiskt! Det var ett brett utbud och man kunde välja på att sitta inomhus eller utomhus med en oslagbar utsikt över havet, poolen, palmerna och en massa blommor i olika färger.

Som ett vykort fast på riktigt!

Själva hotellet var stort och dom flesta turisterna var från Skandinavien!
Men det fanns också en del tyskar.

Åldern varierade såklart på människorna men dom flesta var faktiskt äldre och just på vårt hotell var det knappt några barnfamiljer!

Maten var god där och jag fastnade för räkor i vitlök som blev min favorit under veckan.

Pappa var också nöjd med käket och hans favorit var det typiska för Spanien Paella.

Vi hade verkligen tur med vädret också för det var varmt och en hel del sol under just dom dagarna vi var där!

Vi hängde mest vid poolen, tog svalkande dopp med jämna mellanrum och sedan tillbringade vi rätt mycket tid att springa på stranden, lattja lite fotboll och njuta av det salta vattnet i havet.

Det fanns ju många stånd som sålde fotbollströjor, t-shirts, skor, klänningar, prylar som halsband, armband och massa kylskåpsmagneter för att nämna några grejer.

Böcker, tidningar, choklad och diverse caféer fanns det också mycket av på Lanzarote!

Rummet eller snarare suiten som vi bodde på var ganska enkelt inrett med ett sovrum med två sängar, och skåp att förvara kläderna i och ett värdeskåp sedan fanns det badrum och ett vardagsrum med en liten platt-tv, en ganska stor soffa och ett skrivbord.

Balkongen var stor och med en grym utsikt och vi hade grannar till höger om oss men dom såg vi inte mycket av.

Både pappa och jag är jättenöjda med denna resa och den får en femma av fem i betyg!

Lanzarote kan jag tänka mig att åka till igen! 


Lina Mobergs foto.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!