En vinnande dag på IFU-arena!

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
Guldglädje!
Då var det äntligen dags för innebandysäsongen att dra igång på allvar!

Det var ett gäng taggade spelare som samlades på IFU-arena denna lite kyliga söndagsmorgon för Etapp 1.

Vi Örnar ställde upp med två lag Storvreta 1 och Storvreta 2!

Jag hamnade i Storvreta 1 och vi skulle ta oss an Bålsta och Roslagen Sol.

Klockan tio blåste domaren igång vår första match! Och jag fick äran att vara lagkapten och det i bästa tröjan nr 10 Fredrik Lindholm!

Det blev en härlig start för oss och en storseger med 8-1 mot Bålsta. Personligen var det riktigt kul att få göra avtryck med tre snygga mål och mitt finaste var ett back hand-avslut som satt perfekt i nätmaskorna. Men självklart var det en LAG-seger och alla spelare glänste som diamanter på planen.

Direkt efter den matchen mötte vi Roslagen Sol! Tajt match, bra kamp och spänning deluxe. Seger med 6-4!

Sista fajten ut innan lunch var mot Bålsta! Eftersom vi bara var tre lag i gruppen mötte vi varandra två gånger under gruppspelet.

Segertåget fortsatte och vi vann med förkrossande 5-0! Jag gjorde två mål.

Efter dom inledande  matcherna väntade nu välbehövlig vila och ett lunchbreak!

Sista gruppspelsmatchen nu och åter igen skulle vi möta Roslagen Sol.
Vi vann ganska lätt med 10-2 och hade med det säkrat en finalplats! Blev 2 mål från klubba dessutom.

Fanns en del publik på våra matcher och några av våra lagkamrater satt på läktarna och visade sitt stöd!

Matcherna var korta men intensiva och det bjöds på många mål och spelglädje!
Vi körde med tre treor. Björn och Said var mina kedjekamrater!

Så var det dags för FINAL! Vi skulle möta Roslagen Sol.

Efter 14 sekunder slog jag till med ledningsmålet och det var kanske lite grann startskottet för en sanslös målfest som slutade med en UNDERBAR 11-4-seger för oss!

Tack alla lagkamrater för en grymt lyckad innebandysöndag på IFU-arena!

Sen blev jag intervjuad av Adam efter vår första match och den kan ses på Storvreta IBK:s Facebooksida, Instagram och twitter.





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!