Ännu en kul parkrunlördag!

Då var det lördag igen och ännu ett parkrunlopp att se framemot!

Trots det kyliga höstvädret kom det 36 taggade löpare för att springa 5 kilometer i Stadsträdgården.

Både mamma och Birger var på plats för att heja fram mig till ännu en fin placering!

Klockan 9:30 sprang alla iväg och jag hakade som vanligt på dom snabbare motionärerna och höll sedan mitt tempo hela vägen in över mållinjen.

Dom fyra första kilometerna gick ganska lätt men det var på den sista kilometern som tröttheten slog till!

Jag sprang i mål som tolfte löpare och kom med det tvåa i damklassen på 23 minuter blankt!

Klart godkänt faktiskt så jag är nöjd med den prestationen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!