Basketåret 2017 blev verkligen en fullträff!

Lina Mobergs foto.
Bästa laget: RED STARS!

Basketsäsongen med Red Stars är nu över och jag har verkligen haft roligt varenda minut.

Vi vann BRONS i basketligan special och sedan fixade det för året nybildade TEAM SWEDEN 1 SILVER i en internationell turnering i Belgien.

Känns som vi stjärnor utvecklats både individuellt och som lag under året!

Älskar verkligen lagsporter och att umgås med mina underbara lagkamrater, tränarna och faktiskt också motståndarna.

Under matcherna i Belgien fick vi chansen att möta bästa möjliga motstånd och vi gjorde det väldigt bra allihopa.

Det var en speciell känsla att få göra poäng i Team Sweden-linnet och att få representera sitt land.

Man kände sig som värsta proffset! Och det var så häftigt att få lära känna personer från andra länder och se dom glänsa på basketplanen.

Sedan fick jag många nya vänner i TEAM SWEDEN 1. För nu är vi inte bara motståndare utan också riktigt tajta kompisar!

Att säsongen avslutades med att jag fick pris som mest värdefulle spelare i hela ligan det var så himla magiskt på alla sätt.

Vill tacka alla mina lagkamrater, tränarna Anders, Jonte och Emma i Red Stars och hela Team Sweden 1-gänget plus tränartrion Jonas, Bert och Ivo för en oförglömlig basketsäsong!
 
Lina Mobergs foto.
Ett härligt gäng!





 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!