En rolig och givande handbolls-söndag i Vikingahallen!

Söndag och handbollscup i Märsta! Sara och jag mötte upp våran coach Sara vid centralstationen och sedan åkte vi bil till Vikingahallen. Alexandra åkte dit med sin mamma och sedan mötte vi upp våra vänner i Roslagen Sol väl framme i hallen! Första matchen ut och vi skulle möta Ösmo. Det blev en jämn tillställning och vi hamnade i underläge men Joel fixade kvitterigen i andra halvleken så matchen slutade 1-1( och en poäng till båda lagen således! Lite vila, återhämtning och lunch sen var det match igen. Matcherna var korta och intensiva och sen hade vi publik som hejade på från läktaren. Match två och denna gång var motståndarna Tyresö från Stockholm. Vi fick igång målskyttet lagom till den här matchen och vi vann med klara 7-2! Jag tycker det var rättvist också för vi gjorde en grym match. Kul att bidra lite med två snygga mål och mycket spring. I väntan på söndagens sista match för oss fick jag och tre av mina lagkompisar hoppa in och hjälpa Tyresö i deras match mot Skånela! Vi vann med hela 10-0 så det var UNDERBART. Hann spela en stund men åkte sedan på en smäll mot knäet då jag höll på att springa mig fri på en kontring och fick vila resten av den matchen. Ingen fara dock bara lite skrapsår! Våran sista match blev också den tuffaste! Tumba är duktiga men vi håller uppe spelet riktigt bra glimtvis och har 2-2 efter första halvleken. Jag lyckades sätta kvitteringen med ett lågt skott som Ricky inte hann med på. Andra halvlek är också tajt och vi fortsätter att hålla jämna steg med våra motståndare! Och det räckte nästan till poäng och Tumba vinner men "bara" med 4-3! Jag satte i alla fall lite avtryck med två mål, några andra luriga skott och som alltid ett hårt arbete. Efter den matchen fick vi så fina och glänsande medaljer som minnen! TACK alla lagkompisar, ledarna, alla lagen och arrangörerna för en toppendag i Vikingahallen. Så stolt både öven min och framförallt med LAGETS insats!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!