En vinnnade dag i Västerås!

Då var det dags för seriespel igen och denna gång var det i Västerås vid Rocklundahallen. Vi var otroligt taggade alla spelare och en kul fotbollsdag väntade oss! Första matchen ut var mot Bullermyren. Vi spelade väldigt bra och vann med hela 7-0! Jag fick spela back och det gick okej i alla fall. Målen fixade Anas, Anton (2), Björn, David, Burken och sen slog jag in en hörna som gick in i mål via någon styrning men ändå. Tar det målet! Elias höll nollan. Sen hade vi lite lunch och återhämtning! Sista matchen nu och motståndare var Sätra från Gävle. Det var en jämn och spännande drabbning! Vi gjorde det första målet genom David och sedan kvitterade Sätra med bara minuten kvar av första halvleken. Lite surt! Jag fick fortsätta lira back och även om det är svårt gick det ändå glimtvis väldigt bra. Hade några fina brytningar, passningar och visade lite mod i närkamperna men på ett schysst sätt såklart! Andra halvlek nu! Vi hamnade i underläge men kom tillbaka starkt på slutet då Anton (tror jag det var) höll sig framme och kvitterade för oss. Vi vann en poäng mot topplaget Sätra och jag är så nöjd med min egen och lagets insats dom här matcherna och alla var grymt duktiga! Sen hade vi lite flyt då Sätra hade en ribbträff i sista minuten. TACK alla lagkamrater och ledarna för idag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!