Kul träningsmatch mot Sirius paralag!

Idag skulle vi äntligen få spela fotbollsmatch. Som vi längtat! Diöshallen var spelplatsen och motståndare var Sirius duktiga paralag. Vi möttes i somras och då vann vi stort med 5-2 så dom var säkert ute efter revansch! Elias vaktade målet och sen hade vi ytterligare en ny spelare tillsammans med vi som varit med lite längre som jag, Marcus, Lagander, Burken, Pelle och Anoar, en härlig mix! Sirius bjöd på en fint passningspel och gjorde flera mål på det sen var dom snabba i kontringarna och vi hängde inte riktigt med i försvaret. Men vi jobbade på och kämpade hela vägen och hjälpte varandra på planen! Jag var vaken på en lite för hård bakåtpassning och gjorde mål efter en retur så jag kunde rulla in bollen i öppen kasse. I andra halvleken spelade vi bättre glimtvis och jag hittade nätet, stolpe in från nära håll! Sedan fixade Pelle vårat tredje mål med ett lurigt skott. Alla var grymt duktiga och Elias gjorde flera riktigt coola räddningar! Men Sirius vann och det var väldigt rättvist. Nu vet vi vad vi behöver träna mer på = försvarsspelet. Jag är ändå ganska nöjd med våran prestation, mina två mål och att vi aldrig ger upp. Sen hejade vår fd baskettränare Anders på oss från läktaren och det kändes toppen! Nu tar vi ett välförjänt juluppehåll efter en rolig fotbollshöst med många kul träningspass!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!