En minnesvärd träningsmatch mot Sirius paralag!


Ikväll väntade en speciell fotbollsträning i Diöshallen. Vi hade bjudit in Sirius paralag för en träningsmatch med en klassdomare och matchspel två gånger femton minuter.

Det var ett gäng extra taggade spelare som värmde uppe denna soliga och varma tisdag den 2 juni.

Så var matchen igång och Anton satte lite tonen med en klockrent stolpträff i vårt första anfall!

Vi spelade glimtvis riktigt bra och Anton slog till med ledningsmålet efter en drömträff, riktigt snyggt och där var målvakten chanslös!

Sedan spelade jag snyggt fram bollen till Jimmy som vände om och placerade läckert in tvåan och vi hade ett stabil 2-0-överläge i halvtid.

I motståndarlaget kände jag igen Isak som spelat i mitt basketlag och Albin som lirat med Örnarna för några år sedan, annars var det idel nya ansikten, kul!

Andra halvlek nu. Sirius fick in ett mål och man måste ge dom att det var en fin fullträff. Sedan kontrade Jimmy in 3-1 på egen hand då han sprang förbi Sirius-försvaret!

Sirius gjorde åter igen ett mål då Isak lurade mig och spelade fram en kille som stod fri i straffområdet och han hittade nätet bakom Thomas, så var det reducerat.

Jimmy som var på tårna ikväll han satte 4-2 och vid 5-2 blev han snyggt frispelad av Anton och vi vann till slut med ganska stora siffror!

Tack Sirius för en välspelad match. Jag är nöjd med min egen insats (en assist vid vårt andra mål, några ryck, dribblingar, ett hårt skott som målvakten precis hann rädda med sina snabba reflexer och som vanligt mycket spring) men framförallt med lagets!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!