Nytt år och 2020:s första parkrun fixat!

Bildresultat för parkrun uppsala

Då var det lördag igen och årets första parkrun-lopp väntade!

Det var ett gäng taggade löpare som tagit sig till Stadsträdgården denna lite kyliga men soliga förmiddag.

Funktionärerna var såklart också på plats och det är dom som gör det möjligt för oss motionärer, proffs och ungdomar  att springa varje helg. Hatten av för dom hjältarna!

Jag kände redan efter första kilometern att detta inte skulle bli någon lysande tid. Men jag gav allt och sprang mina 5 kilometer och slog dessutom till med en spurt över mållinjen.

Fick tyvärr den mediokra tiden 24 minuter och 3 sekunder. Trots det blev jag trea i min åldersklass och kom på tjugonde plats totalt och det ändå riktigt bra!

Nu är det bara tagga om till nästa lördag och komma tillbaka starkare efter detta.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!