Parkrunsuccé!

Då har jag sprungit mitt tredje parkrun denna sommar. Och det blev också mitt snabbaste!

Parkrun är ett gratis motionslopp som anordnas varje lördag med start och mål i stadsträdgården i Uppsala.

Denna lördagsmorgon skulle även Birger hänga på och springa och mamma hejade på från sidan!

Vi var 39 parkrunlöpare som skulle springa den 5 kilometer långa banan i ett somrig väder med sol och värme.

Det var en härlig mix av unga, gamla och veteraner. En folkfest helt klart!

Jag gick ut hårt och sprang dom 2 första kilometern i ett bra tempo, försökte hålla i den farten dom sista tre men var rejält trött den sista kilometern. Men på ren vilja och ett fin grundfysik kom jag i mål! Dessutom blev det personbästa på 22 minuter och 58 sekunder. UNDERBART.

Ganska många minuter senare kom Birger i mål och han genomförde loppet i sin takt och kan vara riktigt nöjd över det.

Nästa helg tänkte jag springa parkrun nr 4! En av alla löpare som sprang idag genomförde sitta 100 parkrun, Otroligt imponerande!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!