En regning fotbollsdag i Fagersta!

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

Då var det äntligen dags för seriespel med fotbollen efter ett långt sommaruppehåll.

Det var ett gäng taggade fotbollsspelare som samlades vid Fyrishovs gavelparkering denna fina augusti-lördag.

Efter en smidig bilresa var vi så framme vid Onsjövallen där matcherna skulle spelas!

Regnet hängde i luften och det blev en minst sagt blöt eftermiddag i Fagersta.

Vi slutade trea i vår grupp och det betydde att vi skulle möta dom tre bästa lagen i vår serie och övriga lag i serien från fjärdeplatsen och neråt skulle möta resterande lag.

Första matchen ut var mot Sätra grönt.

Ett obesegrat lag som inte släppt in ett enda mål under säsongen.

 Jag fick den stora äran att vara lagkapten och det var riktigt kul! Något jag är stolt över.

Vi gav allt, kämpade för varandra och hade kul och det är mina minnen från den matchen.

Efter det fick vi lite vila och passade då på att käka och fylla på med energi.

Sista matchen och vi skulle ta oss an BK Sport i gult.

Våra motståndare var både snabba och duktiga och vi hade inga medel att stoppa dom på!

På slutet av matchen öppnades himlen totalt och regnet öste ner över oss totalt.

När matchen var slut skyndade vi oss till omklädningsrummen, duschade och åkte sedan hemåt.

Jag kommer inte rabbla upp alla mål vi släppte in utan hylla våran inställning och att vi fortsätter spela och kämpar tillsammans som ett lag!

Min insats var helt ok. Jag sprang mycket, vann några närkamper, hade några luriga skott och sen fixade jag en straff mot BK Sport. Tyvärr sköt Anton den rakt på målvakten.

Nu skakar vi av oss detta, tar med oss dom positiva bitarna, tränar hårt och siktar på en fin avslutning på säsongen i Gävle den 21 september!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!