Parkrun sommaren 2019!

Bildresultat för parkrun uppsala

Idag har jag deltagit i mitt första parkrun!

Det var ett gäng taggade löpare som samlades i Stadsträdgården denna soliga och varma lördagsmorgon.

Vuxna, ungdomar, motionärer och aktiva löpare och dom så duktiga funktionärerna som ser till att loppet går att genomföra.

 En bana på 5 kilometer längst natursköna Fyrisån och barmark hela tiden.

Klockan 9:30 startade loppet och dom snabbaste sprang som det hade varit ett 100 meters lopp medan jag själv försökte hålla ett bra tempo hela vägen. För att sedan försöka öka på slutet!

En lyckad strategi!

Jag tävlade mer mot mig själv än dom andra men försökte hitta olika delmål under loppet som att försöka hinna i fatt och springa förbi vissa löpare som var något kvickare och före mig.

Med en kilometer kvar ökade jag och sprang förbi en tjej som var väldigt duktig och hann även förbi   en uthållig löpare en kille innan jag korsade mållinjen!

Gratis motion, gemenskap och underbara funktionärer gjorde detta till en fest där ALLA var vinnare.

För att ingen skulle komma sist under loppet gick en av funktionärerna hela banan, så UNDERBART. Och jag fick dessutom fint pepp av henne sista kilometerna och besvarade det med ett stort leende. 

Jag fick den fin fina tiden 23 minuter och 31 sekunder vilket gav en 12:e plats av totalt 59 deltagare!  







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!