En lärorik innebandydag på IFU-arena.

Bilden kan innehålla: Lina Moberg Åhr, som ler, står


Då var det äntligen dags för andra omgången av Upplandstrilogin på IFU-arena.

Det var ett gäng taggade innebandyspelare som trotsade vintervädrets krafter och samlades redan kl 9:00 och vissa av oss kom lite sent på grund av försenade bussar.

Själv pulsade jag i snön med träningstrunken och innebandyfodralet i högsta hugg och det var inte lätt att ta sig fram i snökaoset med cykeln.

Tyvärr lämnade Roslagen Sol återbud men vi Örnar skulle få många tuffa matcher ändå.

Vi ställde också denna gång upp med två lag. Ett tjejlag och ett killag!

Tränarna hade gett oss tjejer en utmaning och satt oss i den tuffaste gruppen eller snarare så var det tävlingsledarna för Upplandstrilogin som gjort det.

Nåja vi spelare ger aldrig upp utan kamp!

I första matchen mötte vi Bålsta lag ett. Våra motståndare var grymt bra och körde över oss totalt. Det kändes som vi bara fick plocka ut bollen ur egna målet hela tiden och sen fick vi träna massvis på tekningar.  En lärorik match på många sätt men en av dom jobbigaste och tyngsta förlusterna sen jag började spela med Örnarna. Och ärligt talat ville jag bara dra hem och strunta i alltihopa efter den matchen.

Men dom känslorna vann inte och jag var kvar, peppade mina lagkamrater och vi spelare tog oss genom cupen storstilat resten av dagen.

Andra matchen ut var mot Bollnäs. Och vi tjejer gjorde en jättebra match mot ännu ett tufft motstånd och skapade målchanser vi med. Skillnaden var inte så stor mer än att våra motståndare var effektivare än oss.

Tyvärr blev Tati skadad efter första matchen så då lånade vi in Fredrik Tjäder och han var rena väggen i målet och var grymt duktig och även Petra åkte på en ful smäll i en match men kom tillbaka starkt och kunde fortsätta spela.

Tredje matchen ut nu och denna gång skulle vi möta IF Pluss. Med få spelare att tillgå men med ett smart spelsätt som dom utnyttjade till fullo gav dom oss en hård match, Men vi tjejer tog i alla fall ledningen efter att jag fått in ett skott från distans, ganska snyggt faktiskt. Sedan var IF Pluss effektivast och lite kyligare i avslutningslägena och det blev avgörande. Vi hade kul, gav allt och lite till i varje byte och det är viktigaste än alla resultat i världen tycker jag.

Nu väntade lite välförtjänt vila för spelarna och en chans att ladda på batterierna med mat och dryck.

Killarna gör också fina insatser och bjöd på snygga mål i flera utav matcherna.

Efter en lång väntan skulle vi möta IF Pluss i söndagens sista match för oss.

Och vilken jämn match det blev. Vi hamnade i underlägen, kom i kapp och var bara minuter från ett kryss och ett eventuellt straffavgörande. Petra, jag och Linn fixade målen som tog oss upp på lika och 3-3 med bara två minuter kvar. Och vi pressade våra motståndare hela vägen och kan vara stolta över insatsen.

Sen kunde mitt ribba ut-skott lika gärna gått in och även Lisa var så nära att hittat nätet.

Vi kom fyra i en jättebra grupp och jag tycker vi ska vara stolta över våra insatser, Vi visade att vi håller ett högt tempo, vi ger aldrig upp och vi håller uppe humöret och sprider positiv energi och vi kan spela en underhållande innebandy!

Det var så kul att få spela och göra mål i Fredrik Lindholms-tröja nr 10! Turnumret. Jag spelade högerforward, sprang mycket, vann några närkamper, täckte lite skott och gjorde även två mål framåt.

Jag vill tacka mina lagkamrater, ledare och även motståndarna för en riktigt kul innebandydag. Och vi fick grymt stöd från läktarhåll också!









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!