En solig fotbollsdag i Borlänge med tunga förluster!

Då var det äntligen dags för andra omgången av Gävledalaserien i fotboll. Och den skulle avgöras i Borlänge.

Efter två ganska sega timmar i bil var vi äntligen framme vid fotbollsplanerna.

Vi bytte om och började sedan ladda lite smått inför lördagens första match som var mot Sätra Vit.
Vädret visade sig från sin bästa sida och det var sol hela dagen. UNDERBART! 

Vi hade lyxen att ha med oss 14 taggade fotbollsspelare till detta seriespel och gått om avbytare  att tillgå!

Marcus och Håkan agerade som vanligt tränare och hjälpte till med byten och bestämde vart spelarna skulle ha för positioner.

Eftersom vi var så många idag bytte vi i block, då alla sprang av och sen kom sju fräscha spelare in på planen.

Fredrik Johansson gjorde debut mellan stolparna och det kändes tryggt.

I första matchen mötte vi alltså Sätra Vit.

Det blev en jobbig start på matchen med två snabba mål för Sätra Vit och sedan rann det bara iväg. Positiva bitar fanns det ändå att ta med. Jimmys straffmål, att vi skapade lägen framåt och aldrig gav upp.

Efter det fick vi chansen att pusta ut i skuggan och fylla på lite energi i form av lunch.

Jag är stolt och glad att jag fick vara kapten för dagen och leda mina lagkamrater och pusha på dom under matcherna.

Sista matchen ut var mot Sätra Grön. Ännu ett div 1-lag! Och där ställdes vi mot Isa som spelat flera säsonger med oss i UHI.

Sätra Grön spelade fin fotboll och dominerade mer eller mindre från första till sista minut.

Målen fullkomligt regnade in och det kändes ett tag som det enda man gjorde var att hämta ut bollen ur eget nät.

Men vi fortsatte bara att spela på, hjälpa varandra och uppmuntra varandra med positiva ord.
Det är liksom inte så mycket annat man kan göra!

När matchen var slut tackade vi motståndarna för god kamp och marscherade sedan raka vägen till den där efterlängtade duschen efter en heldag med fotboll i sommarhettan.

Det är aldrig kul att förlora men om man gör det mot lag som är mycket bättre än en själva då är det ok!

Vi har mycket att träna på inför kommande seriespel i augusti. Markeringsspel, närkampsspel, passningsspel, ja det mesta måste finjusteras. Men det kommer vi göra! Och när alla dom bitarna klaffar kommer vi börja vinna matcher!

Min egen insats då. Jodå klart godkänt. Mot Sätra Vit fick jag spela back och det gick väl sådär. I sista matchen mot Sätra Grön var jag tillbaka i mittens rike. En position jag känner mig bekväm i och spelar bättre i. Vann några närkamper, rensade bort några bollar och vann ett farligt frisparksläge åt mitt lag så jag är väl ganska nöjd med min insats totalt sätt.

Tack alla lagkamrater för en kul fotbollsdag i Borlänge!
 Lina Moberg Åhrs foto.




















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!