Mina tankar om Storvreta IBK-örnarna !


LinaOrnarna_007.JPG
Sedan jag började spela innebandy 2014 har man fått uppleva mycket inom sporten.

Seriesegern i div 2 2015 är mitt bästa minne hittills utan tvekan!

Sedan minns jag mitt första mål för vi vann den matchen, Jocke spelade fram och jag tryckte upp bollen i krysset .

Mycket har hänt sedan den där guldsäsongen. Jocke vår poängkung har lämnat laget och vi har på två säsonger gått från div ett ner till div två.

Numera förlorar vi nästan varje match vi ställer upp i.

Det är sjukt frustrerande för vi spelare tränar hårt två pass i veckan och utvecklas liksom så det borde ju ge avtryck även på matcherna.

Och våra tränare är fantastiska på alla sätt.

Älskar att spela innebandy, lyckas med någon dribbling, assist eller ett mål men framförallt att få tillhöra ett lag, umgås med sina fina lagkamrater och spela matcher.

Förhoppningsvis vinner vi tappra örnar snart för vi förtjänar det verkligen för vårt slit vi lägger ner.

Här näst väntar seriespel på hemmaplan den 18 februari på Fyrishov och då ska vi visa alla att vi kan spela bra!

 Lagen - Storvreta IBK Örnarna - ctl00_cph1_artImg
 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!