Kul innebandyhelg i Västerås!

Ett skönt gäng!

Fredagen den 16 oktober var det dags för innebandylägret i Västerås för bara tjejer.

Therese , Jossan, Matilda plus ledsagare, Petra och jag tog buss nr 773 från Uppsala Central kl 16:10 .

Efter 1 timme och 30 minuters smidig bussresa var vi så framme vid Västerås Centralstation.
Sedan tog vi oss med taxin till hotell Best Western Mälaren där vi skulle tillbringa helgen.

Totalt var vi 40 innebandyspelare från olika delar av Sverige.

Och vi började kvällen med lite genomgång och presenterade oss för varandra.

Sedan delades vi spelare upp i olika grupper lätt/medel/avancerad utifrån hur vana vi var att spela eller på vilken nivå man befinner sig på. Så det skulle bli utmanade för alla lirare liksom.

Sedan väntade en sen middag innan man fick bege sig till sina rum för vila.

Passande nog fick jag dela rum med min lagkamrat från Storvreta IBK-örnarna Petra.

Rummet var enkelt inrett med fönster som vätte ut mot Mälaren Energis-byggnad och en stor buske med klara höstfärger i grönt och orange , två sängar, ett badrum, platt-tv och ett skrivbord plus kylskåp med snacks och dricka man kunde köpa.

Då var det lördag redan.

Efter en god hotellfrukost tågade vi till Klövernhallen för att lira lite innebandy.

Det blev ett maratonpass från 9:00-11:15.

Vi körde fys-övningar med bland annat snabba fötter, armhävningar och sitt upps. Sedan blev det mycket passningar, skott , två mot en och sedan avslutades det hela med lite straffar.

Sedan drog vi oss tillbaka till hotellet för lunch, lite vila och återhämtning.

Delar av gänget gick ut i det vackra höstvädret för en promenad i sommarstaden Västerås.
Det blev en runda på kanske en halvtimme längst vattnet.

Sedan väntade ännu ett tre-timmars-träningspass mellan 14:00-17:00.

Denna gång körde vi tex: skottövningar , stafett, lekar och bollkontroll (man skulle dribbla sig mellan koner med bollen) .

På kvällen sen hade vi lite teori och pratade om kost bland annat sedan väntade middag och spelkväll.
Några körde fia med knuff och några spelade bara kort. Men vi hade alla väldigt roligt!

Hotellet låg alldeles vid vattnet, så det var strålande utsikt speciellt när solen låg på, dessutom var maten grymt bra och nära hade vi till träningshallen också, bara 5-10 minuter!

Dessutom var personalen som jobbade där vänliga och schyssta.

Söndag och sista dagen med gänget.

Vi började som vanligt med en tidig frukost sedan vandrade vi till hallen för att dela upp oss spelare i olika lag och lira matcher mot varandra.

Det var fullt ös hela tiden och alla spelare fick lira naturligtvis!

Spelmässigt kändes det riktigt bra även om det inte blev några mål framåt denna gång.

Fick beröm för min snabbhet både från spelare och ledare så det tyckte jag var skojigt!

Sedan återvände vi till hotellet, duschade , packade våra saker och avslutade det hela med lunch innan vi skildes åt för denna gång.

Nya vänner, roliga träningar och LAG-känsla får sammanfatta min helg i Västerås!