Kul innebandyavslutning med bästa laget = Storvreta IBK Örnarna!

Idag var det matchday på IFU då vi skulle avsluta säsongen 2023/2024! Den röda gruppen inledde dagen med match då dom delade upp sig i två lag tillsamans med spelare från Roslagen Sol. Sedan fick vi alla spelarna våra välförtjänta diplom av ledarna! Sedan var det våran tur i den svarta gruppen att spela match. Vi värmde upp med några ruscher och hörnen sedan var vi redo för match. Jonte var coach i mitt lag med gula västar och August var tränare i det andra laget! Precis som i den förra matchen var vi mixade lag med spelare från Örnarna och våra vänner från Roslagen Sol! Det var väldigt kul att spela och båda lagen kämpade jättebra och bjöda på snygga skills i form av mål och assist och ett fint försvarsspel. Jag fick spela i nr 10, mestadels forward men även center ibland. Jag är nöjd med både min och lagets insats! Matchen slutade 8-2 till laget med västar men ALLA är vinnare då vill tillhör samma lag ju! Efter matchen fick gott fika med Festis och bulle. Tack för denna säsong mina lagkompisar och ledarna. Vi syns igen till hösten för jag kommer fortsätta att spela med Storvreta IBK Örnarna!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!