En vinnande dag på IFU!

Då var det äntligen dags för matcher på IFU med bästa Storvreta IBK Örnarna. Dubbla fajter mot Roslagen Sol väntade och det brukar bli tuffa matcher där vi ofast förlorar! Samling 12:15 och det var ett gäng taggade spelare såklart. Vi älskar ju innebandy! Efter ombyte och uppvärmning med hörnen och två mot en så blåste domaren igång. Martin W s storasyster Clara gjorde sina första matcher med oss idag, jättekul och ett väldigt bra nyförvärv! Jag lyckades få till en riktigt snygg träff och bollen gick in via ribban och 1-0 till Örnarna. Som jag längtat och kämpat efter det där första målet och nu kom det äntligen. Underbart! Roslagen Sol kämpade grymt men vi var bättre idag och efter ledningsmålet rann det i väg rejält och vi vann med hela 7-0. Dom övriga målen fixade Jeppe Tero (4), Clara och Oliver. Otroligt skön lagvinst deluxe! Vi samlades i omklädningsrummet efter matchen, snackade ihop oss lite och fyllde på med frukt och dryck till dom som behövde det. Sen var det ut och köra igen! Ledarna kastade om lite i femmmorna så vi skulle få spela med olika lagkompisar sen ville Erik stå i mål så då fick han det. Thomas som är vår förstamålvakt fick lira ute som back! Jag hamnade i tredejkedjan tillsamans med Clara, Albin och Jesper Sarri och det var kul. Kan spela med alla! Vi bjöd åter igen på målfest och jag tappade nog räkningen på vilka som gjorde våra mål ärligt talat. Men jag vet i alla fall att Jesper Tero gjorde många mål, Clara fixade 1, Oliver gjorde 2, Martin W 2 och sen tror jag Jesper Sarri gjorde ett också. Alla spelare glänste verkligen och gjort sitt absolut bästa i varje byte och vi vann med 10-1! Jag är så glad och stolt över mitt lag, mina lagkamrater och ledarna, tack för en fantastisk innebandydag! Riktigt bra kämpat Roslagen Sol, ni är grymma också. Men den här gången var det våran tur att vinna men vi vet också verkligen hur det känns att förlora!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!