En lärorik innebandydag på IFU!

Då var det dags för matchday på IFU! Vi skulle ta oss an IF Pluss från Köping och en ny bekantskap Västerås. Efter ombyte och uppvärmning så blåste domaren igång matchen! Vi spelade väldigt bra och tog ledningen med både 1-0 och 2-1 men det var oavgjort 2-2-läge efter den första perioden. Det var en jämn och ganska sevärd match och sådana är roligast att spela! Jesper Tero visade vägen för oss med två snygga mål och även Martin W hittade nätet och matchen den slutade med kryss 3-3. Vi låg på för ett vinstmål och hade både en stolpe och ribbträff under slutminuterna sen hade jag två heta lägen men dessvärre var avsluten precis utanför! Jag hade en oskön flygtur över sargen men det gick bra och vi fick ett frislag! Nåja en poäng med mersmak blir min summering. Snabba ryck och match direkt efter. Västerås var otroligt duktiga och vi hade ingen chans alls. Dom gjorde många mål, dom flesta efter omställningar och våra motståndare gillade att zorra! Vi kämpade jättebra i alla fall och gjorde fyra mål framåt så det fanns trots allt några positiva bitar ändå. Jag fick faktiskt beröm efter våra matcher av en av våra ledare August så det var coolt! Tack för en lärorik, kul och häftig dag och extra roligt att pappa och några av mina kompisar var på plats och hejade.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En kul baskethelg i Skövde!