En kul baskethelg i Skövde!

Äntligen var det dags för andra omgången av basketligan special och denna gång skulle det avgöras i Skövde! Det var ett gäng taggade spelare som mötte upp vid Centralstationen i Uppsala på lördagsmorgonen. Först tog vi tåget mot Stockholm sen bytte därifrån till snabbtåget för vidare färd till Skövde! Allt gick ganska smidigt med tågresan och när vi kom fram så promenerade vi till hallen, åt en väldigt god lunch, bytte om och kollade på dom andra lagens matcher! Vår första match ut och vi skulle möta ett av ligans allra bästa lag Göteborg. Vi kämpade grymt men räckte som väntat inte til. Matchens lirare för oss blev Isak. Sista matchen ut var mot Blue Heros från Sundsvall. Där fick vi en otroligt tuff start då motståndarna drog ifrån rejält! Men vi tog oss in i matchen och gav det en chans i alla fall. Vi hade många heta lägen men det blev korg ut på dom flesta skotten tyvärr! Ännu ett nederlag men vi kan vara stolta över insatsen och kämpaglöden. Jag fixade en snygg tvåpoängare, mitt lags första poängen i matchen så det var en cool känsla. Matchens lirare blev Elias. Efter dusch och ombyte åt vi en välsmakande tacobuffé och sedan promenerade vi till Quality hotell ca 1 kilometer från hallen! Några av spelarna delade rum och vissa hade enkelrum. Söndag. Hotellfrukosten var riktigt nice med mycket att välja på. Jag satsade på bröd med ost och paprika och ett bröd med Nutella, Croissanter och Oboy till det. Sen fanns det även pannkankor med sylt och grädde så det partade jag också på! Sedan packade vi klart och lämnade in våra kort och promenerade sedan till hallen för sista matchen denna helg mot Hop Stars från Norge. Det blev en jämn fajt som vi lyckades vinna med 24-16. Alla stjärnor var så duktiga! Matchens lirare blev Anoar. Jag lyckades med en steal, snodde bollen, sprang i full fart och sköt mot korgen, miss men min lagkompis gjorde poäng på returen! Vi har haft en toppenhelg med bästa laget Red Stars. Sedan var det väldigt kul att träffa alla andra lagen och spelarna plus några av mina lagkompisar från Team Sweden från guldlaget i Berlin 2023. Totalt sett är jag nöjd med både min och lagets prestationer under våra matcher. Jag vann flera närkamper och returer under vår korg, och var snabb i både offensiv och defensiv sen funkade vårat zonförsvar ganska bra! Visst hade velat göra lite flera poäng men en tvåpoängare är klartgodkänt ändå sen var det lite oflyt med mina skott för några var nära att gå i. Mat, frukost och lunch och middag var riktigt hög kvalite också. På hemresan följde jag mitt favoritlag Arsenal och dom vann med förkrossande 6-0 borta mot West Ham i derbyt! Revansch deluxe! Jag kollade på sista tjugo minuterna plus stopptid på mobilen. Målen (dom otroligt fina) fixade Saka (2), Gabriel, Trossard och Rice. Så därmed hakade Arsenal ju på toppduon Liverpool och Manchester City i tabelltoppen. UNDERBART! Tack alla lagkompisar och ledarna för en rolig och minnesvärd helg i Skövde!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!