Storvretacupen 2023!

Då var det äntligen dags för säsongens roligaste cup = Storvretacupen på IFU.

Vi inledde med en morgonmatch mot Bålsta. Tyvärr fick vi en otroligt tuff start och en svidande storförlust mot ett bra motstånd! Matchens lirare blev vår tvåmålskytt Jesper Tero. Jag var inte alls nöjd med min insats och vi var självklart väldigt besvikna allihopa. Positivt: vi gav aldrig upp och kämpade hårt! Spelschemat var lätt galet så vår sista matchen denna torsdag var inte förrän 16:20.

Vissa av lagkompisarna stannade kvar på IFU medan andra åkte hem och chillade. Det var fritt val där, bara vi var samlade och tillbaka vid 15:50!

Sista matchen ut var mot Gävle. Dom har vi mött flera gånger förut och alltid fått tuffa matcher! Vi släppte in många mål efter första perioden så matchen var körd redan då! Vi jobbar oss in i matchen efter hand och spelar bättre! Målen framåt fixade Jesper Tero 2, Jesper Sarri och Albin. Jag spelade okej, sprang en hel del och stressade motståndarna så klart godkänt!

Det var kul med så fint stöd från läktaren och sådant är guld värt för oss spelare! Tack så mycket. Nya matcher att se fram emot imorgon! Kom igen bästa laget: Storvreta IBK Örnarna!

Idag var vi återigen på IFU för matcher. Samling vid 10:45 och vi skulle möta Gävle igen. Efter en lätt uppvärmning så var vi igång. Vi höll jämna steg med motståndarna och höll 1-1 efter första perioden. Jesper Tero gjorde vårat mål! I andra perioden drog dom ifrån och vann med 1-5 till slut. Vi skapade också riktigt heta lägen men deras keeper var grym. Så coolt att pappa var där och såg matchen!

Nu väntade lite vila och återhämtning. Jag och Erik fick hoppa in i 3 mot 3-laget som skulle möta Roslagen Sol. Vi hade ett vägvinnande passningsspel och var rätt effektiva och vann med 7-4. Det var roligt att spela och jag gav mycket energi, jobbade hårt för laget och var nära med ett stolpskott och sen sköt jag precis utanför i ett annat läge!

Sista matchen ut och vi skulle möta Bålsta. Vi får en fantastisk start när Martin snyggt hittar Jesper och 1-0 till oss. Jag bidrog med bollvinsten och passade sedan till Martin och det liksom startade anfallet! Sedan gör vi även 2-1 genom Jesper och det är likaläge 2-2 efter 1 perioden. I andra perioden fortsätter det var hyfsat jämn men Bålsta vinner till slut med 5-9! Jag åkte på en snygg flygtur över sargen men vann ett frislag och jag fick en ursäkt av killen också! Vi kan ändå vara stolta för vi spelade verkligen som ett LAG och det är viktigare än alla resultat i världen! Tack för denna cup alla lagkompisar och ledarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!