Londonresan 2023!

Fredag 27 oktober var det äntligen dags. Pappa, brorsan och jag skulle flyga till London för en helg med fotboll och annat kul! Vi åkte med Norwegian och flygresan gick väldigt bra! Vi landade på Gatwick och tog sedan Gatwick Express och därefter en promenad till vårat hotell som hette Tower Suites! På kvällen var det DERBYT mellan Crystal Palace och Tottenham på Selhurst Park. Vi tog tåget till arenan och var där i ganska god tid! Innan matchen delade vi på pizza på en mysig restaurang och det var väldigt gott. Sedan tog vi en promenad till Selhurst Park och hann med en sväng i shoppen också. Jag köpte Crystal P-strumpor och Jens shoppade ett par fingervantar! Stämningen var på topp och vi hejade ju självklart på Crystal Palace. Hemmalaget stod upp ordentligt och höll 0-0 efter första halvleken! Tyvärr var Tottenham lite effektivare och Crystal P slarvade i försvarsspelet så gästerna vann med 2-0. Spurs-fansen sjöng glatt efter matchen och vi trängdes med dom i väntan på t-banan. Det var väldigt mycket folk men allt flöt på ganska okej ändå! Vi var väl tillbaka på hotellet ca 23:30 engelsk tid. Rummet vi bodde på var stort ca 40 kvadratmeter med öppen planlösning. Jag paxade bäddsoffan och pappa och Jens delade på en stor säng och vi hade teve i bägge rummen. Badrummet var fräscht! Så var det lördag och vi inledde dagen med hotellfrukost. Riktigt nice! Vi strosade runt på Londons gator och fikade. M o M s store fick man köa för att komma in i men vi gjorde det ändå. Lätt hysteriskt där inne sedan gick vi även in på Harrots! Vädret var växlande med regn och sol. Arsenal vann stort mot Sheffield United med 5-0 och Eddie Nkatiah gjorde hat trick. UNDERBART. Efter det har dom haft två tyngre resultat och gårdagen avgjorde ju domaren trots en VAR-koll. På kvällen åt vi indiskt! Så var det söndag och födelsedag! Hipp hurra 40 år. Vi åkte till Emirates Stadium och kollade in arenan och sen hittade vi shoppen men gick fel först. Där var det Arsenal-prylar överallt. Så coolt! Jag köpte världens snyggaste Saka-tröja och några spelar-kort. Jens shoppade ett paraply och sedan fick jag en väldigt snyggt Arsenals best-fan-kort! Vi gick vidare och hittade en fik sedan kollade vi i en vintage-affär. Mycket folk överallt och det kändes verkligen att London är en storstad. På kvällen firade vi min födelsedag på ett italienskt ställe vid hotellet. Väldigt trevligt! Jag provade lite Procesco och sedan beställde vi in maten. Dom överraskade oss med att sjunga Happy birthday to you och sen fick jag en cheesecake happy birthday-spritzad choklad! Vi är väldigt nöjda med våran resan och kan tänka oss åka till London igen.