En kul innebandydag på IFU!

Matchday på IFU och tidig samling kl 8:15 för oss spelare i Storvreta IBK Örnarna! I ett vintrigt Uppsala så tog jag cykeln hemifrån och efter ca 30 minuter var jag så framme. Väl där mötte jag upp resten av mina lagkompisar och ledarna! Första matchen ut var mot en ny bekantskap Balrog från Stockholm. Dom var väldigt duktiga och samspelta så där hade vi ingen chans alls. Förlust 8-1! Jesper Tero gjorde vårat mål! Efter lite vila och taktiksnack skulle vi ta oss an Heros. Då gick det betydligt bättre! Vi hammnade visserligen i underläge men Pelle kvitterade lika snabbt. Sen fick vi verkligen snurr på passningsspelet och effektiviteten! Det blev en härlig storseger med 12-4! Alla bidrog till vinsten och vi vann som ett LAG! Jag var också nära att bli målskytt men jag kämpade i varje byte, slog en riktigt snygg passning till Albin och sprang mycket. Efter en lång väntan som var ganska seg skulle vi då spela sista matchen för dagen mot Gävle! Vi fick en riktigt fin start när Oliver snyggt satte upp oss i ledning. Tyvärr kunde vi inte bygga vidare på det utan rasade ihop helt försvarssmässigt. Torsk med 11-3 och en otroligt tråkig avslutning på en annars rolig dag! Plus: Våran andra match som var den absolut bästa, att vi kämpade hela tiden och hjälpte varandra. Jag var väldigt nära att näta både i matchen mot Heros och i sista matchen! Målen kommer det vet jag! Minus: försvarsspelet och att alla måste jobba hem! Vi vet vad vi behöver förbättra och kommer göra det innan säsongens viktigaste cup Storvretacupen som drar igång i mellandagarna! TACK ALLA LAGKOMPISAR OCH LEDARNA = Storvreta IBK Örnarna är bäst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!