Fin prestation mot Sollentuna i sista matchen för säsongen!

Säsongen har gått så fort. Idag var det redan den sista matchen och vi skulle möta Sollentuna hemma på Fyrishov! Samling kl elva och match kl tolv. Denna söndag hade vi många spelare att tillgå, fem från Uppsala och elva från Roslagen Sol. Fantastiskt! Sedan hade vi stöd på läktaren också vilket alltid är kul! Så var matchen igång och vi märkte direkt att det skulle bli en tuff match för oss. Men vi har en otrolig spelglädje, hjälper varandra och peppar igång och vi lär oss hela tiden. Sen försöker jag som lagkapten få igång laget och springa lite extra för att visa vägen liksom. Sollentuna hade flera kvicka och skjutstarka spelare som nr 22 framförallt och andra också! Alexandra var så duktig i mål och bjöd på många coola räddningar. Sollentunas keeper glänste han med och var rena väggen! I andra perioden fick vi igång målskyttet lite mera så det var roligt! Emra, Anton, Henke, Filip och jag hittade nätet och Sara stod för en glimrande assist till mitt mål och hade också ett skott i stolpen. Carro kämpade också hårt liksom hela laget och vi kan vara stolta efter matchen! Vi gjorde elva mål och alla spelare fick vara involverade och viktiga i gemenskapen som det ska vara i parahandbollen! Vi har haft en lite utmanande men på det stora hela en kul säsong och vi tar steg framåt hela tiden både som lag och individuellt. Sen tar jag med mig en extra ära att få vara lagkapten!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!