En vinnande start på Upplandstrilogin!

 Då var det äntligen dags för den första omgången av Upplandstrilogin. 

Vi Örnar ställde upp med tre lag och alla lagen skulle spela en match var, 3 perioder 15 minuter i varje period!

Mitt lag skulle ta sig an Bålsta och jag fick äran av coach August att vara lagkapten. 

Det var kul att spela och alla var taggade till tusen och det syntes nog på planen också! 

Och vi fick en flygande start på matchen då jag slog en snygg passning till Björn som läckert tryckte in ledningsmålet efter bara några minuter spel. Sen flöt det bara på och vi drog ifrån till 3-0 innan våra motståndare kom tillbaka starkt!

4-3 och en uddamålsledning tog vi med oss från en fartfylld första period. 

Jag fick spela tillsammans med Erik och Björn och vårt samspel fungerade riktigt bra glimtvis. 

I den andra perioden lossnade det rejält för oss och vi bjöd på många fina fullträffar och Björn var hetast med 9 mål framåt!

Bålsta kämpade på och var duktiga men vi vann till slut ganska stort med 17-9. 

Tyvärr blev det inga mål för min del denna gång men jag bidrog ändå med mycket spring och en cool assist till ett av Björns mål. 

Jag hade också lite oflyt med två stolpträffar som lika gärna kunnat gå in!

TACK alla lagkompisar för en riktigt rolig match och jag är stolt över alla spelares prestationer. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!