Sport är livet!


Som ni vet kära läsare så älskar jag ju att träna. Och då speciellt lagsporter.

Fotboll kommer alltid vara nr 1 av den enkla anledningen att jag är bäst på det. Som god tvåa kommer basketen där man utvecklats en hel del. Och på bronsplats kommer innebandyn. Där är träningarna toppen men matcherna suger hårt för att vi förlorar hela tiden.

Kommer nog alltid att hålla igång och sporta för man mår bra av det och att det är roligt för det mesta.

Mina häftigaste idrottsminnen hittills är nog: Los Angeles-resan (2015) och silverlyckan plus hela upplevelsen , Kim Källström Trophy (2011, 2014 och 2015) som gav silver, guld och brons, LAG-glädje, snygga mål och idolmöten med Kim själv. Och Göranssons cup är en grym fotbollscup som vi vunnit vid två tillfällen och tagit silver en gång. Sedan ligger Kometen Cup-guldet (mitt första) med Red Stars 2015 högt på listan också. Och mitt första Mika Kohonen-trophy 2014 då det blev en hedrande kvartsfinal för oss Örnar.

Man får uppleva härliga matcher och träffa alla underbara människor längst resans gång och det känns himla häftigt.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!