En lyckad baskethelg i Sundsvall!

nr 7 in action!

En helg helt i basketens tecken väntade oss i Red Stars .

Redan kl 14:30 var det samling vid Fyrishov i fredags för vidare färd mot Sundsvall och Kometen Cup 2016.

Vi åkte tillsammans med Alvik och Ockelbo precis som förra året.

Efter en smidig resa på ca tre timmar och ett 45 min matstopp vid Tönnebro lämnade vi våra väskor i bussen och gick in i hallen för att se Sundsvall ta emot Jämtland i svenska basketligan.

I pausen fick vi spelare i Kometen Cup äntra planen och ta emot publikens jubel, häftigt!

Efter matchen åkte vi till First Hotell där vi skulle bo.

Anders delade in oss spelare i rummen och sedan gick var och en in till sig.

Alexandra och jag delade rum precis som vi velat hela tiden.

Vårat rum var enkelt inrett med svarta detaljer i form av tapeter och skåp sedan fanns en liten platt-tv centralt i rummet och utsikten var fin över Sundsvallsbron . Badrummet var fräscht och rätt nybyggt såg det ut som. Sängarna stod tajta ihop och var väldigt hårda men helt ok ändå.

Efter en förstanatt med inte så mycket sömn var vi taggade till tusen för match.

Frukostbuffén öppnade redan kl 7:00 och utbudet var riktigt bra. Man kan kunde välja mellan: bröd, ägg, fil, flingor, torkad frukt, plättar och ägg och bacon för den lite hungrigare frukosttypen .

Till hallen tog vi oss med buss vilket bara tog mellan 15 eller 20 minuter, härligt.

Lördagens första motståndare hette Ockelbo. Efter en lätt uppvärmning med fokus på att få upp bollkontroll och lite fart i benen var vi i Red Stars redo för match.

Och vilken flygande start vi fick. 21-15 skrevs segersiffrorna till.  Alla spelare var grymma men dom som glänste lite extra var: Isak, Anoar, Alexandra , Johan, Victor, Niklas och Andreas tycker jag.

Men Ockelbo gav oss verkligen en fajt och ska ha all credd för en fin insats.

Efter detta väntade lite välbehövlig lunch (pasta och köttfärssås) med utsikt över Himlabadet.

Klockan tre väntade match 2. Och denna gång mötte vi Alvik. Och vilken rysare till fajt det blev.

Alvik spelade riktigt fin basket glimtvis och ledde i stort sett under hela matchen, Men vi röda stjärnor gav aldrig upp och gick både i kapp och förbi under matchens absoluta slutminuter .
Segern skrevs till slut till 15-11. Dessutom hade jag flytet att bli vald till matchens spelare så det var hur kul som helst!

Och jag hade en sådan match som det mesta bara funkar och flyter på. Satte några snygga och viktiga poäng som hjälpte laget till en fantastisk, underbart härlig seger. Men alla spelare var bara så himla duktiga hela högen.

Efter en grymt lyckat lördag på basketplanen återvände vi spelare med enbart positiva känslor till hotellet.

Niklas och jag firade hårt med en pizza sedan köpte vi godis på Hemmakväll innan vi styrde kosan tillbaka till hotellet.

Delar av laget (dom som ville ) kollade på Melodifestivalen på storbilds-tv n och efter detta återvände vi till våra rum. Niklas och jag avslutade en toppendag med lite fotboll Celta Vigo vs Eibar.

Och så var det redan söndag. Efter en soft sovmorgon för dom som kände för det käkade vi frukost, packade ihop våra prylar och gick en promenad i snömodden till hallen. Sista matchen ut var Red Stars vs Kometerna.

Kometerna rivstartade och satte tonen direkt och skaffade sig sig en stor ledning som dom aldrig släppte.

Men det var i alla fall häftigt att få sätta mitt lags första två poäng i matchen och höra speakerns röst : nr 7 Lina Moberg gör Red Stars första två poäng i matchen".

Jimmy nr 14 dominerade totalt under korgen och var spelaren som låg bakom Kometernas storseger som skrevs till 18-8. Bara att erkänna Kometerna vann helt rättvist . GRATTIS.

Trist avslut på en annars härlig baskethelg liksom.

Men fyra poäng av sex möjliga är ett riktigt bra facit för oss i Red Stars och framförallt hade vi kul där ute på planen!

Är väldigt stolt över framförallt LAGETS insats men även min egen. Poäng i varje match och matchens spelare i fajt två plus beröm både från domare och tränare så det kändes KANON.

Snygga poäng, osköna närkamper, underbara segrar och grym LAG-känsla blir min summering av denna helg!

Isak dominerar under korgen!

Alexandra visar bollkontroll under press!