Tung innebandydag i Mora !


Då var det dags för omgång två av Gävledalaserien . Tidig samling väntade vid Scandic Nord denna varma men mörka november-morgon.

 Spelare i lag Röd och lag Svart var taggade till tusen inför trippen till Mora och Unihoc arena.

Efter dryga tre timmar i buss och lite film-mys med Hur många kramar finns det i världen
var vi så äntligen framme i Mora.

Eftersom lag Röd skulle lira först så bytte dom om direkt medan vi spelare i lag Svart bänkades oss på läktaren för att heja fram våra lagkamrater.

Det hjälpte dock inte för det blev storförlust med 15-0 mot ett skickligare Heros.

Sedan var det våran tur att spela. Vi skulle möta Sätra lag två.

Och jag fick äran att vara lagkapten, fett-coolt!!!!

Men resultatet gick inte vår väg precis. För vi föll med solklara 4-0 tyvärr.

Trots allt var det roligt att lira och vi kämpade väl hela högen och skapade chanser framåt.

Min insats var lätt ljummen, men jag gav järnet och sprang där med min blåa kaptensbindel runt armen, så stolt. 

Bara att tagga om till fajt två. Mot Sätra lag ett.

Inte gick det bättre där. Efter en lätt dålig första period var matchen redan körd och begraven.

I slutperioden hittade vi dock spelet och då kom också målen framåt. Jesper fixade tre snygga mål och Marcus satte ett och snyggade i alla fall siffrorna till 4-9. Förlust igen då, grovt tungt!

Min insats var helt ok: med mycket slit, några vunna närkamper och lite skott på mål i alla fall.

 Lag Röd förlorade också sin andra match. Efter 6-5 mot Borlänge , i en tajt fajt som kunde slutat hur som helst.

Efter våra matcher drog vi oss mot omklädningsrummen för en snabb dusch och sedan väntade den långa bussresan hem.

Väntan, sköna närkamper, LAG-känsla och tunga torskar får sammanfatta min lördag.










 






 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!