Ramsey sänkte Cardiff, Arsenal leder PL sju poäng (just nu) före Liverpool!


Efter CL-succén senast mot Marseille var det tillbaka i liga-lunken igen för Arsenals stjärnor.
Tufft test väntade: nämligen hemmastarka nykomlingarna Cardiff.
 En rookie som vunnit mot Manchester City och snott poäng av mästarna!

Nu till min matchrapport.

Hemmalaget ställde upp så här: Marshall, Taylor, Caulker, Turner, Whittingham, Theophile-Catherine, Medel, Kim, Mutch, Cowie, Campbell.

Arsenal formerade sig så här: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Arteta, Wilshere, Ramsey, Cazorla, Özil, Giroud. 

Första halvlek. 
1 min: Aaron Ramsey hittar snyggt Jack Wilshere med en passning i Cardiffs straffområde och engelsmannen skruvar bollen i ribban och ut, nära mål direkt för serieledarna!

7 min: Per Mertesacker nickar ihop med lagkompisen Bacary Sagna och blir groggy ett tag men repar sig (som tur var)!

9 min: Fint anfall av Cardiff och kraftfull nick av Frazer Campbell, nära!

29 min: Måååååål!
Grym cross av Özil och perfekt nick i mål av Ramsey! 1-0 Arsenal och snygg gest av Aaron som inte firade sitt mål. 

33 min: Ful kapning från Gibbs som både får gult kort och ett farligt frisparksläge emot sig.
Tur för honom och Arsenal att det bara blev nära.

Slut första halvlek. 

Andra halvlek. 
46 min: Ramsey dribblar sig ala Messi förbi på kanten och passar Giroud men fransmannens avslut räddas på mållinjen av en Cardiff-spelare, nära igen!

50 min: Snyggt inlägg och fin nick av ständigt farlige Frazer Campbell men Szczesny gör en riktigt grym räddning och avstyr det läget. 

Cardiff växlar upp, skön press!

65 min: Ut Campbell in Odemwingie. 

76 min: Ut Cazorla in Flamini. 

78 min: Hårt skott av Whittingham men Szczesny får bollen rakt i skopan, otur för hemmalaget!

80 min: Ut Wilshere in Monreal. 

85: min Måååååål!
Ramsey till Özil, Özil till Flamini 2-0, snyggt mål!

90 min Özil ut (två assist och en fin insats från tysken) in Walcott. 

93 min Mååååål!
Fartfylld kontring av Arsenal, assist Walcott och mål Ramsey (så klart). 

95: Sluuuut!

Tre poäng, ännu en nolla av Szczesny, Ramsey fortsätter ösa in mål och serieledning med sju poäng, Arsenal fortsätter att IMPONERA!




 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!