En vinnande basketlördag i Fryshuset!

Det var ett gäng taggade stjärnor som möttes upp i ett vårvarmt och soligt Uppsala med samlingsplats bakom centralstationen vid Radisson blue hotell för vidare färd mot Fryshuset och Stockholm och säsongsavlsutningen med Red Stars i våran egen liga basketligan special! Bilfärden dit gick smidigt och första matchen ut var mot Olympics Göteborgs andralag (blev en sen ändring för vi skulle egentligen ha mött Blue Heros från Sundsvall). Innan matchen sa speakern spelarens namn och vi sprang in på planen. Precis som proffens ju! Vi spelade glimtvis riktigt bra och hjälpte varandra hela tiden. Jag lyckades med en snygg tvåpoängare och lite coola passningar och hårt jobb såklart! Och vi vann ganska klart med 22-12 till slut (tror jag det blev). Matchens lirare: Andreas! Var en speciell känsla att möta sina blivande lagkompisar i landslaget (som åker till Berlin) i Lina Gustavsson och Emma Johansson! Nu var det vila, återhämtning och lunch som gällde. Eftersom vädet var så fantastiskt hängde vi mycket ute. Nästa match ut var mot Marbo (ett nytt lag) från Borås. Vi spelade en fartfylld basket med fokus på passningar, kontringar och att alla spelare ska få ha bollen. En lyckad taktik! Vi vann med hela 48-12. Jag är missnöjd med två missar i frilägen men nöjd med mitt slit, fina assíst och en häftig mottagning där jag fintade bort min motståndare och det blev en närkamp och vi fick bollen tillbaka. Matchens lirare: Evelina! Sedan var det dags för dagens sista match. Och ännu en ny bekantskap i My turn (älskar namnet) från Sarajevo! Kul match och en lärorik erfarenhet då vi fick kommunicera på engelska men det gick okej ändå i alla fall. Vi fortsatte som tidigare och spela en snabb basket även om vi började lite trött. My turn gav oss och en fajt och var jätteduktiga! Speciellt nr 8 som var blind och fick så fin hjälp av sina lagkompisar och även av oss. Det är liksom givet! ALLA ska få vara med och känna gemenskapen och värmen i våran liga! Seger och tredje raka och denna gång blev sifforna 41-16. Matchens lirare: Isak. Jag gjorde en tvåpoängare och kämpade i varje byte! TACK alla lagkamrater, ledarna, dom andra lagen och domarna för en otroligt rolig avslutning på en grym säsong. Vill ge lite extra beröm till min lagkompis Elias som verkligen ger allt, springer snabbt och han är viktig för laget både offensivt och defensivt! Och Evelina bjöd på flera sevärda poäng! GO RED STARS!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!