En otroligt rolig Precamphelg i Malmö!

Då var det äntligen dags för Precamphelg i Malmö och en möjlighet att träffa alla idrottare och ledare som ska åka till Special Olympics i Berlin sen till sommaren. På fredagen åkte jag med tåget från Uppsala till Stockholm och mötte upp mina lagkompisar för vidare färd till Malmö. Tågresan gick bra och väl framme väntade en promenad på ca 20 minuter till vårat hotell Scandic Triangeln. Vi fick så snygga gula tröjor med blått Special Olympics-tryck som vi skulle ha under helgen och tröjor som vi också fick ta hem. Efter det väntade middag (hamburgare med diverse tillbehör) som var jättegott och sen fick vi våra rumsnycklar! Jag delade rum med Lina och Emma. Vi hade fritid efter middagen så det var skönt speciellt efter den långa resan hit också. Hotellet låg väldigt centralt bland affärer och promenadstråk så det var coolt. Blev ganska tidigt läggdags för oss och en intensiv helg väntade! Det var lite svårt att sova men det gick okej ändå. På lördagen hade vi ett tajt schema med bland annat genomgång av Special Olympics World Summer Games 2023, Stationspass, Social aktivitet och sen skulle vi prova landslagskläder. Sen på kvällen hade vi Kareoke och Melodifestivalen på storbilds-tv. Väldigt kul och stämningen var på topp! Jag vågade mig faktiskt upp på scenen tillsammans med min basketvän Liliana och en av våra sponsorer Mitsubishi Electric. Så var det redan söndag. Efter att vi fixat i ordning oss och avnjutit dena goda hotellfrukosten var det dags att checka ut och ta bussen till Baltiska hallen. Där fick vi en chans att möta andra människor som inte direkt hade någon idrott men kanske blev sugna och prova på efter denna Special Olympics Day! Vi blev uppdelade i olika grupper och vi fick testa på flera lagsporter/idrotter (pingis, basket, boccia och innebandy). Det var jätteroligt! Sedan fick alla deltagare hopprepp och medaljer i guld. Sedan väntade tågresan hem och jag tycker vi haft en fantastisk kul helg med gemenskap, god mat, dans, show och massa idrott såklart! TACK alla som gjort detta möjligt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!