En rolig fotbollsdag i Fagersta!

Bildresultat för fotboll
Måååååål!

Omgång 3 av Svealandsserien skulle avgöras i Fagersta på Onsjövallen!

Det var ett gäng taggade och förväntansfulla fotbollsspelare som samlades vid Fyrishov tidigt denna lördag i slutet av augusti.

Att vi skulle få det tufft visste vi redan, för vi var bara åtta spelare totalt men vi skulle såklart inte ge oss utan fajt!

Dagens första motståndare var BIK United.

Och vi fick verkligen en flygande start när Oliver rullade in ledningsmålet direkt. Sedan rullade det bara på när Aijmad fixade två mål och Burken styrde in ett mål.

Men BIK United närmade sig mål för mål och i andra halvlek hann dom också med att kvittera.

Det var kul att bidra till poängen men två snygga assist men vi gjorde alla en fin insats och jag tycker vi förtjänade mer än bara kryss!

Matcherna gick efter varandra så det var bara att köra igång och ta sig an serieledarna BK Mix.

Som väntat blev det en alldeles för övermäktig uppgift och vi föll stort.

Men det fanns ändå positiva bitar att ta med: vår kämparglöd, passningsspelet i andra halvlek och Aijmads mål!

Sista matchen ut var mot grönklädda Romfurtuna.

Även där var motståndarna för bra men vi skapade också chanser framåt.

Oliver hade en frispark i ribban och jag var nära med ett skott från distans!

Ibland har man inte flytet framför mål och det hade vi inte denna gång plus att Romfurtuna var skickliga i sitt omställningsspel vilket sänkte oss totalt.

Trots motgångarna på planen är jag stolt över laget och hur vi gav allt och lite till i alla tre matcher.

Att jag fick vara lagkapten i första matchen var också väldigt hedrande och nice!

Målen kommer det vet jag. Sprang mycket och fixade två passnings-poäng sedan hade jag två skott som målvakten fick sträcka ut för att ta. Fotboll är ju en lagsport så det spelar ingen roll alls vilka som gör målen!

Tack för en kul dag i Fagersta mina lagkamrater.
Bildresultat för fotboll

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!