Träning är lycka!



Att träna är liksom en självklarhet.

Som att borsta tänderna typ. Alltså något som man gör varje dag.

Och jag spelar ju både basket, fotboll och innebandy plus kör egenträning i form av joggning, simning eller gym.

Det är kul, man får träffa sina fina lagkamrater plus att man mår bra av motion!

Om man ska rangordna mina sporter så kommer fotbollen först sedan basketen och på bronsplats blir det innebandyn.

Mina styrkor på planen är nog att jag orkar springa hur länge som helst, bollkontrollen och att man ger allt för laget.

Mitt bästa minne med fotbollen är givetvis Los Angeles-trippen 2015, OS-silvret och mina fyra mål mot Polen plus alla sköna människor man träffade där och lärde känna.

Med innebandyn är höjdpunkten seriesegern i div 2 min första säsong i Örnarna !

Mitt häftigaste basketminne måste bli när vi röda stjärnor vann Kometen Cup 2015 och när jag hade flytet att bli vald till bästa spelare i en match i Sundsvall 2016 för ca en månad sen. 

 
     

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!