Guldglädje i Gävle!


Då skulle säsongen avslutas och mästarna koras.

Sista seriespelet för säsongen väntade i Gävle denna grå-mulna lördag.

Samling vid Fyrishovs gavelparkering redan klockan 8:30. Och alla spelare (eller i alla fall dom flesta) var i tid.

Medan vi satt i bilen och väntade på att åka iväg såg jag mina favoriter i Storvreta IBK Alexander Rudd och Mattias Samuelsson på väg till träningen, fett coolt!

Efter en timme var vi så framme i Gävle.

Det blev lite bråttom för Uppsala-lagen som skulle spela redan runt 10-snåret men dom hann byta om och vara startklara till matcherna, tur!

 Vi i Roslagen Sol kunde ta det lite lugnare eftersom vi inte hade match förrän 11:20.
Detta var truppen: Anna, Nikita, Linnea , Elin , Frida och jag bildade tjejligan och sedan fick vi fin förstärkning av Daniel och Marcus. 

Solen sken och vädret inbjöd verkligen till fotboll. Det fanns fina konstgräsplaner och en naturgräsplan.

Dagens första motståndare var: Borlänge. Vi fick en minst sagt flygande start. 7-0-seger och stundtals riktigt bra spel från oss. Målskyttar blev: Marcus (3), Danne (1), Nikita (2) och Elin (1).
Vi lät bollen göra jobbet och det var ju en vinnande taktik men framförallt hade vi kul!

Bidrog i alla fall lite till segern med en assist till ett av Marcus mål men självklart var det en LAG-seger.

Efter lite vila och lätt lunch för dom som ville var det dags för match 2 denna fina lördag. Och ett derby väntade . Roslagen Sol tjejer vs Roslagen sol killar.

Det skulle bli en välspelad match och spännande. Vi vände ett 1-0-underläge till en klar 4-2-seger till slut vilken kändes grymt skönt. Målskyttar denna gång blev: Marcus (2), Danne (1) och Nikita (1).

Min insats var helt ok. Hade två skott mot mål plus några bra vändningar och passningar. Fixade också en snygg assist.

Sista matchen var lite speciell för vi mötte nämligen Uppsala lag två.
Laget som jag tränar med och staden man bor i. Kändes konstigt men samtidigt lite kul !

Vid seger skulle vi vinna GULD, vid förlust skulle vi få nöja oss med silver.

Efter en tuff start med underläge så reste vi oss briljant. 4-2-ledning  (efter mål från Nikita (2), Marcus (1) och Danne (1) var det efter första halvlek.

Och i andra fortsatte målen regna in framåt. Danne fixade 5-2 , (hans skott styrde Elin in), 6-2 drog jag in via stolpen och sjuan rullade Nikita in. Elin blev nog förresten 2-målskytt.

Min tvåfotsdribbling förbi en motståndare och inspel i straffområdet där tyvärr ingen av mina lagkamrater var vakna på , det var en grej jag var nöjd med efter matchen. 

Nu har vi mötts två gånger under seriespelet och vunnit varsin match. Första vann Uppsala i säsongens första seriespel med förkrossande 5-1 och sedan fick vi Roslagen Sol tjejer gruvlig revansch efter 7-2-krossen i säsongens sista seriespel.   

Idel segrar (här i Gävle ), guldglädje och LAG-känsla får bli min summering av en riktigt häftig säsong!









 


















 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!