En kul fotbollsdag i Rimbo!

Så var det dags för fotboll denNA soliga sommardag. Tidig samling vid Fyrishov kl 8:15! Det var ett gäng taggade spelare som var redo för matcher! Jag åkte tillsammans med Oliver, hans mamma och Per. Resten av spelarna åkte i minibussen och någon till bil. Resan till Rimbo gick snabbt så vi hade gott om tid på oss att byta om, värma upp och ladda för match. Vi tog oss an nykomlingarna i serien Säter i första matchen! Vi ledde med 2-0 efter första halvleken och spelade bra. I andra lossnade det rejält framåt och slutresultatet blev hela 6-0 till oss. Tajt schema och match direkt efteråt mot Roslagen Sol. Matchen var jämn men det blev förlust 2-1! Vi var ganska trötta men kämpade hårt och med lite mer flyt kunde vi tagit poäng. Fotbollsplanerna låg så vackert belägna vid vattnet och vädret var dessutom perfekt. Vi åkte upp med två lag, ett i 5 mot 5-serien och ett i 7 mot 7-serien. Vi är ju alla på lite olika nivåer inom fotbollen och detta är bästa sättet så att vi spelare ska få spela på sina villkor och tempo. Win Win! Lunch, vila och återhämtning sen var vi redo för lördagens sista match. Motståndare denna gång var Romfortuna! Vi tog ledningen genom ett snyggt mål av William tror jag det var sedan satt kvitteringen i krysset efter ett distanskott som styrdes på Thomas så likaläge efter första halvleken. Det var en rolig match att spela och lite heta känslor emellanåt. Anas ena krycka gick sönder då en kille helt plöstigt kastade den hårt i gräset då han blev arg men Anas hade en extra som tur var. I slutminuterna spelade sig Zoran och Aras snyggt fram och 2-1 ribba in! Så häftigt. Vi vann och åkte därmed hem med em grymt skön känsla! Jag fick mestadels spela på mitfältare antingen på kanten eller centralt och även i anfallet och en kortare period som back. Är nöjd med min insats, jag spelade enkelt, sprang mycket, hade några fina skott som lika gärna kunnat gått in sen hittade jag mina lagkamrater med passningar! TACK FÖR IDAG ALLA LAGKOMPISAR OCH LEDARNA.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En lärorik innebandydag på IFU!

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

Summer Games med Red Stars!