En kul fotbollsdag i Fagersta på Onsjövallen!

I lördags var det äntligen dags för seriespel i Fagersta och Onsjövallen efter sommaruppehållet. Tidig samling vid Fyrishov och det var ett gäng taggade spelare som samlades! Efter ca 2 timmar var vi framme. Vi hade gott om tid på oss att byta om och värma upp. Som vanligt ställde vi upp med två lag, ett i 7 mot 7-serien och ett i 5 mot 5-serien. Vi mötte Roslagen Sol i första matchen. Vi kom aldrig in i matchen och ingenting fungerade så det var bara en match att glömma direkt. Väldigt tråkigt! Lite vila och återhämtning sedan var det dags för match 2. Mot Bullermyren. Då spelade vi mycket bättre! Vi ledde med 3-0 efter första halvleken. I andra halvleken blev det nervöst men vi vann till slut med 6-4 och det var en otroligt skön seger. Jag fixade en snyggt assist efter ett fint inkast till Anas! Dags för lunch och chill sedan tittade vi på våra lagkompisar när dom spelade. Sista matchen ut och vi skulle möta BK Sport i gult. Det var stundtals en jämn match men vi låg under med 0-1 efter första halvleken. I andra kvitterade vi genom Anas och hade 1-1 mot slutet av matchen innan motståndarna gjorde två mål. Till denna omgång hade vi många spelare borta men vi som var här kämpade jättebra allihopa. Jag fick spela på flera olika positioner: back, mittfältare och anfallare! Trivs mest på mittfältet men behöver laget mig i backlinjen till exempel så hjälper jag till där såklart. Min insats var okej och jag fick faktiskt beröm av BK Sports coach så det var roligt. Det var kul att spela, tack alla lagkompisar och ledarna för en rolig fotbollsdag. Grymt bra väder med sommarvärme och sol! Underbart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En lärorik innebandydag på IFU!

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

Summer Games med Red Stars!