Summer Games med Red Stars!

På söndagen avslutade vi basketsäsongen med en streetbasketcup på Summer Zone i strålande solsken. Vi delade upp oss i fyra lag med NBA-namn och jag hamnade i Lakers! Spelare från Red Stars, Alvik och Central var med! Det var korta men intensiva och roliga matcher. Lukas var domare och hjälpte oss med reglerna och sånt. Jag lyckades med en snygg tvåpoängare i första matchen och vi kämpade jättebra i mitt lag! Efter flera matcher så var det dags för lite välförtjänt vila och lunch. Fanns väldigt många olika sporter att testa på som till exempel innebandy, rullskridskor, basket och även dans för dom som ville uppe på scenen. Så var det slutspelsdags där fyran mötte trean och sen final mellan tvåan och ettan! Vi i Lakers var grymma och slutade fyra. Jag tycker vi hängde med och spelade jämnt i dom flesta matcherna men hade lite oflyt faktiskt. Nåja vi gjorde vårat bästa och då är man alltid vinnare! Efter finalmatchen som blev spännnade och avgjordes efter förlängning var det prisutdelning och tack för idag! Alla lagen fick någon typ av pris: energidryck, gympapåsar och snygga t-shirts! Men jag fick hoppa in på innebandyn också. Det var kul! Vi mötte Torshälla och Djurgården. Vi spelade glimtvis riktigt bra och slutade även där fyra! Jag spelade center och det var en del tuffa tag och tempot var ganska högt men jag fixade det ändå. Tråkigt att en spelare i Djurgården sa att vi spelade fult efter matchen. Vi gjorde inte alls det! En nice dag med många matcher och spelglädje. Tack alla lagkompisar och ledarna för en härlig söndag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En lärorik innebandydag på IFU!

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!