En vinnande baskethelg i Sundsvall!

Lördag 4 februari 2023. Då var det dags för andra omgången av basketligan special. Vi spelare i Red Stars var såklart väldigt taggade! Vi åkte buss tillsammans med Isbrytarna från Stockholm. Bussresan gick bra och vi stannade direkt vid Baldershallen där matcherna skulle spelas. Första matchen ut och vi skulle möta AIK. Det var jättekul att spela och vi lyckades vinna med hela 31-9! ALLA stjärnor var grymma och jag satte min första trea på match, så himla coolt! Sen hade jag flytet att bli matchens spelare och få en snygg tröja. Sen hade vi lunchbreak (pasta och köttfärssås) och det blev en lång väntan då sista matchen var först kl 17:00. Jag hade lite koll på Arsenals match (men dom hade en dålig dag på jobbet) på mobilen, umgicks med mina lagkompisar och tittade lite på dom andra lagens matcher. Så äntligen var det matchdags och vi skulle ta oss an Hop Stars BBK från Norge! Vi spelade fartfyllt, gjorde flera poäng på kontringar och hade ett stabilt försvar. Vi spelade zonförsvar, vilket betyder att man skyddar en yta och inte markerar en spelare. Men vi är uppe och stressar motståndarna så dom inte får utrymme och tid att skjuta mot korgen. Det blev seger med 31-14 mot våra norska grannar. Jag gjorde en fin trea även i denna match! Matchens lirare blev Marcus. Sen hade vi disco på kvällen och det var kul. Gemenskapen mellan lagen i våran liga är speciell och utanför basketplanen är vi alla vänner. Efter discot tog vi bussen till Clarion Hotel Sundsvall. Coach Ellinor gav oss korten till rummen. Vissa spelare bodde två två och andra i enkelrum! Jag var ganska trött, så packade bara upp, bytte om, borstade tänderna och gick i säng. Söndag 5 februari 2023. Efter en god hotellfrukost (fanns mycket gott att välja på, som till exempel olika sorters bröd, pålägg, frukt, ananas, melon och smoothie). Sedan när vi packat alla prylar och lämnat tillbaka korten lämnade vi hotellet och begav oss till hallen. Vi var tidiga så vi kunde chilla och kolla på matcher sen köpte jag och Johan varsin huvtröja med basketligan special i silverbokstäver! Vi hade två matcher på schemat och det var tajt (kl 12.00 och 13:30 mot Sundsvall vit och Central. Det blev en tidig lunch (korvstrogranoff och ris) och efter det bytte vi om och gjorde oss redo för match! Isak ledde våra uppvärmningar galant. Vi vann med 34-9 mot hemmalaget! Alla stjärnor var grymma! Evelina fick göra sin första poäng i Red Stars och blev dessutom vald till matchens lirare! Jag gjorde en snygg tvåa i alla fall. Sista matchen nu och vi skulle möta Central! Vi spelade basket med stort självförtroende och vann matchen ganska stort. 32-10 blev segersiffrorna denna gång. Matchens lirare blev Elias! Fyra raka vinster, vinnare av Open, mycket glädje och gemenskap! Jag är så stolt över mitt lag, mina lagkompisar och över min egen insats. En oförglömlig helg och upplevelse. TACK ALLA!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!