En känslosam fotbollsdag i Gävle!

Då var det dags för sista omgången av våran serie! och denna gång hölls den på Träffens IP i Gävle. Det var ett gäng taggade spelare som samlades vid Fyrishovs gavelparkering denna lördagsförmiddag! Vi hade dessvärre fått många återbud av olika anledningar och en som skrev till mig på messenger att han skulle hänga med dök aldrig upp! Efter ca en timme eller lite drygt (var svårt att hitta dit så det blev lite dribblingar i Gävle-trafiken innan vi hittade rätt) så var vi då framme. Byta om, lättare uppvärmning sen match direkt! Vi mötte serievinnarna dom oslagbara BK Sport. Vi kämpade grymt bra allihopa och Anas fixade vårat mål på straff! Sen att dom gulklädda gjorde lite som dom ville och var överallt kan vi inte göra så mycket åt. Äntligen välbehövligt lunchbreak och tid för eftertanke och försöka skaka av sig besvikelsen! Men det var väldigt svårt. Jag var exremt besviken och ledsen ärligt talat! Sen kommer backpositionen aldrig bli min grej! Men jag räddade i alla fall en boll på mållinjen och hade ett nästan läge framför mål där keepern kom vinnnade under den striden den gången! Så det är mina positiva saker att ta med. I sista matchen mötter vi åter igen starkt motstånd Romfurtuna! Vi började piggt och Anas glänste och många bollar gick via honom. Han är våran spelregissör kan man säga. Men ALLA bidrar och att vi fortsätter kämpa så hårt är beundransvärt även fast målen fullkomligt öser in bakåt. Jag kommer inte skriva några resultat av den enkla anledningen = det känns oviktigt! En av mina egenskaper som fotbollsspelare är min löpstyrka och förmåga att spela på olika positioner. Det ger laget en del möjligheter också! Förhoppningsvis uppskattar tränarna det också! Anas gjorde vårat mål, ett oväntat skott som ställde målvakten! Vi slutade fyra i serien = klart godkänt sen vet vi vad vi behöver förbättra och ska fortsätta träna på det! Håkan delade ut snygga medaljer innan vi skiljdes åt och ja vi förtjänade dom verkligen. TACK ALLA LAGKOMPISAR FÖR DENNA SÄSONG!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!